Bollar

Känner att min så kallade krönika igår blev rätt så kass. Både innehållsmässigt (men mitt liv är nog inte mer innehållsrikt än så tyvärr) och språkmässigt. Svårläst och hipp-som-happig. Det får jag skylla på mitt hetsiga mobilskrivande. När man ligger i mörkret och bloggar från telefonen (vilket jag nästan alltid gör) så blir det ont om korrektur, efterbearbetning och redigering. Men det blir i alla fall något, Men jo, just årskrönikan hade kanske förtjänat lite datortid och logisk uppbyggnad så jag skäms lite. 

Ja, ja. Idag har vi haft en bra dag hela familjen trots kladd i ögonen och lite feber på Vilmer. Inledde med fika och lek med morfarn som kom förbi efter att ta lämnat bror 3 på Bromma. Sen tog vi oss en promenad allihopa. Och med promenad menar jag inte någon skogsmullebravad utan vi gick till Blocks och besökte Systemet, Apoteket och Coops kafeteria för en lunchkorv och sen hem igen. Och så lagade vi en sjukt god stek. Mest av allt luktade den gudomligt men den smakade gott också. Och vi hade, för en gångs skull, en väldig harmonisk middag med tända ljus till och med. Vilmer satt nöjd i sin stol så länge han hade något att pilla med. Alvin åt lugnt och bra utan tjat och när han var klar gick han och satte sig i soffan och såg på film och jag och P kunde sitta kvar lugnt vid bordet och äta upp maten och njuta av varsitt glas rött. Ganska länge. Ända tills mitt tredje barn P, som gått bort till diskbänken för att hämta något, bestämde sig för att sparka till Vilmers lekboll i förhoppning om att jag lite käckt skulle fånga den. Tydligen är jag inte så käck (eller så hade jag inte i tanke att det skulle komma en boll flygande just då i den lugna middagen) utan istället flög bollen genom hela köket, välte ut mitt vattenglas och sen vidare och välte ut P:s vinglas. Synd på duken jag fyndade på rea igår. Jag undrade just när jag la på den hur länge den skulle hålla sig fräsch men det var ju kanske inte min käre sambo jag oroade mig för mest då. Jag lät i alla fall bli att bli arg (man kan ju inte bli arg på ett barn liksom) och jag hoppas tvättmaskinen gör sitt jobb. Det var i alla fall, som sagt, en bra dag och nu ska vi se om vårt senaste tilltag: Pippi vaktar i natt Alvins säng från lejon, tigrar, tjuvar, monster och spöken, ger en fridfull nattning. 

Bolltrollarn, lillfis och tjurig 3-åring vid gårdagens middag.
Publicerat: 2014-01-03 @ 20:16:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!