Tvåbarnsmorsa

Nu känner jag att vi börjar få lite vardag som fyra. Månadsdagen är passerad och därmed är det slut med smekmånaden på dagis. Första månaden får storasyskon gå heltid vilket gjort att P kunnat lämna och ofta hämta. Nu är det dock 9-15 som gäller och jag har idag klarat av första morgonen med 2 barn varav det ena har en tid att passa. Och han kom inte för sent! Efter hämtningen har vi både igår och idag hängt med några andra föräldralediga mammor med barn från dagis i lekparken. Perfekt för oss alla. Eller ja, Vilmer bryr sig väl kanske inte så mycket men har inte protesterat allt för högljutt ännu och Alvin gillar ju både parken och kompisarna och jag gillar att han är nöjd och att få lite vuxet sällskap. Nu har ju vädret varit fantastiskt men kan tro att det även med sämre väder kommer bli ganska många sådana eftermiddagar för oss. För övrigt borde ju vädret i och för sig mest bli bättre ju mer sommar det blir.

Under lediga tiden idag (det känns faktiskt som ledigt när det bara är Vilmer och jag) har jag bland annat skrubbat rent alla utemöbler (och sen suttit en del i en av solstolarna). Full av energi (allt är relativt) efter att Vilmer bjudit på längsta sovpasset hitintills i natt. Hela 3 timmar! Glad för det lilla. Som grädde på moset sov han dessutom för första gången nästan hela natten i egen säng. Efter 2 var det vanliga tvåtimmars pass men jag glädjer mig som sagt åt det lilla.

Publicerat: 2013-05-07 @ 20:46:50


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!