Hipp hipp hurra på födelsedagen Älskling

Idag har vi mest ägnat oss åt att fira födelsedagsbarnet här hemma.

Möjligen vaknade han något trött efter gårdagens fest men jag tror nog ändå han är ganska nöjd med dagen. Jag lagade lyxfrukost. Äggröra och bacon, mackor, juice och kaffe och en söt liten blombukett som jag faktiskt var ute och plockade i trädgården nu imorse. Tyvärr glömdes P:s mobil hos A & J igår (och den hade ringt rätt friskt på morgonen, många som ville gratta) så jag fick börja dagen med att sätta mig i bilen och åka och hämta den. Sen har dagen fortsatt i firandets tecken, en kompis till P kom förbi med blommor och sen på eftermiddagen kom våra båda familjer och så grillades och fikades det. Mycket trevligt. Av sin syster med familj fick han en råsaftscentrifug. Älsklingen och främst hans svåger planerar att göra äppelvin av alla våra äpplen senare i år. 75 kg äpplen behöver man visst men vi har ju 5 träd så det kanske kan bli något. Kul om de kommer till användning i alla fall, förra året blev det mest äppelmos i gräsmattan...

Gårdagens fest igår var en trevlig tillställning och födelsedagsbarnet (nu pratar vi om min vän A, inte älsklingen) blev överaskad och glad. För min del, som körde och ammade, blev det en lugn tillställning men för en del blev det ganska mycket whiskey. Alvin var vaken nästan hela kvällen (mellan 19 och 01!) med bara 2 korta powernaps i min famn och var på sitt allra bästa humör och gjorde alla andra på gott humör. Vårt älskade lilla charmtroll, festens mittpunkt. Och som han trivs bland mycket folk! Fast när vi kom hem var han helt slut och väldigt svårsövd. Får se hur det blir ikväll nu när det varit fullt med folk även idag.

Idag fick Alvin äntligen sin kusins gamla hoppgunga och den gillades. Han fattar precis hur man ska göra och verkar tycker den är mycket kul. Dock är han lite kort i kroppen, armarna hamnar lite knasigt högt upp så det verkar lite jobbigt för honom. Ska testa att lägga en handduk i botten så att han kommer upp lite (eller kanske bara ta på honom en himla massa blöjor så att ha blir lite längre i kroppen, haha).

Nu ska vi snart göra oss klara för sängen och natten. Alvin verkar dock hur pigg som helst, han är verkligen en kvällsmänniska så vi får väl se hur det bli rmed den saken.

Publicerat: 2011-05-01 @ 21:51:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!