Det ljusa i att vara länge på BB

Har tänkt på en sak. När vi var kvar på sjukhuset så pass länge som vi var efter Alvins födelse så var man väldigt less på det och kunde inte riktigt se det positiva. Ville ju bara åka hem och få starta det nya livet på riktigt. Nu när jag läser en del bloggar av andra nyblivna föräldrar så kan jag ändå slås av att det på ett sätt kanske var bra. De allra flesta får ju åka hem redan efter 1-2 nätter och då är det ju mycket som inte är i sin ordning ännu. Många nya frågor dyker upp den första veckan och då är det ju ganska skönt att vara på BB och kunna få hjälp (även om alla bloggkamrater också kan erbjuda väldigt mycket råd och stöd). Det tog ju minst en vecka innan det kändes någorlunda ok att gå på toaletten. Amningen var ju inte igång så snabbt (i och för sig tog det extra tid för att han var så trött) och inte heller sömnen eller ens egna hormoner hade nått någon form av stabilitet redan efter ett par dagar. Tror ändå jag var mer redo och hade koll på läget när vi äntligen fick komma hem även om det just då (och även i efterhand) kändes så tradigt att vara på sjukhuset. Så nu kan jag alltså kanske se en liten ljuspunkt i den långa sjukhusvistelsen (som ju egentligen inte var så där jättelång jämfört med andra som fötts ännu mer för tidigt).

Ska för övrigt snart lägga ut sista delen i förlossningsberättelsen, snart klar...
Publicerat: 2011-01-07 @ 13:36:44


1 kommentarer
Postat av: Elinor-Matildas mamma

Haha du har rätt ansiktet ser faktiskt ut som en ko... Åh nu blir det jobbigt.



Angående detta inlägget, så kan jag tyvärr inte hålla med. Jag avskydde BB och personalen där. Dom tvingade mig att vara kvar en dag extra å var även på mig hela tiden om amning, jag tror att tack vare dom så fungerade aldrig min amning. Dom stressade mig för mycket. Men jag kan samtidigt tycka att man ska stanna så länge man vill. Å ex inte bli hemskickad efter 6 timmar... Summa summarum ska dom lyssna på mammorna :D



Stor kram!

2011-01-07 - 16:46:30 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!