Pust!

Efter en hel dag hemma med apungen minns jag plötsligt varför jag tyckte så mycket om öppna förskolan när jag var hemma med Alvin. Allt har liksom tagits till en ny nivå idag. Han är överallt. Mest där man inte får. Har lyft ur honom ur 3 olika kökslådor flera gånger, stoppat porslinskross, undvikit makaroner över hela golvet, vikt samma tvätt 3-4 gånger, lyft ner från soffan, lyft ner från fönstret. Lyft ner från tripp trapp-stolen. Och bort från vagnen, under vagnen, i varukorgen. Och ur duschen. Där var det torrt men en anka var full med vatten och den vände han över sig 3 minuter innan det var dags för dagishämtning. Att klä på kläder, nya torra och ytter samt att byta blöja är en utmattande brottningsmatch och likaså att ta tillbaka något som inte får vara leksak. Så någongång mitt på dagen insåg jag mig besegrad och vi gick in i Alvins rum för det är näst efter inuti diskmaskinen och badrummet Vilmers himmelrike. Och så lekte han ett tag. Ett ganska litet. Innan han tog stolen och klättrade upp på bordet och glatt stod på det och tjöt. Och så när jag stoppat den roliga leken smet han in i garderoben, skjöt ut tvättkorgen framför sig, välte denna. Klättrade i. Lekte lite och klättrade sen upp på den. Och ramlade sen ner. Så ja, de lugna hemmadagarna är verkligen över nu. Idag var extremt och då har det ändå varit ganska vilt innan.



Publicerat: 2014-03-24 @ 21:33:54


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!