Jo vars

Det knallar på här men några händelser senaste veckan har liksom tagit udden av det mesta. Först bestals jag, eller egentligen Vilmer då det var hans doppresent, i mitt eget hem. Hade världens bästa mammagrupp (minus 1) på besök och en inte fullt så bra så kallad vän norpade med sig ett halsband. Efter mycket tjat och hot och föredömligt detektivarbete (om jag får säga det själv) så är det nu åter på rött plats och den illvillige (eller bara väldigt trasiga?) tjuven är nu inte där hon inte borde vara. I vår mammagrupp. Så slutet gott allting gott (bortsett från för en).

Sen har jag jobbat i källaren men ännu mer jobbat mot krafter emot källarflytten och status just nu orkar jag inte ens spekulera i. Det blir väldigt fint men oklart om jag någonsin får flytta ner picket och packet dit.

Barnen då? Jo Alvin toppar sig själv i både underbarhet (skämtar, rimmar, spexar och leker massor ensam med imponerande fantasi) och mindre angenäma "jag kan sjäääääälv"-utbrott.

Och Vilmer står som tidigare vittnats om redo i krypställning men tar sig ålandes mellan rummen och jagar Alvins leksaker. Och han äter numera risgröt efter morgonvilan, smakportion (än så länge grönsaker) efter lunchvila och sen gröt igen vid 7. Och han gillar det. Och sover kanske aningens bättre än tidigare även om magen jobbar på rätt bra. Efter att han rymt ur sin säng (babybay öppen mot min säng) så monterade jag igår i panik ihop min gamla spjälsäng. Hade tänkt vänta med det bytet till flytten men då den ju tråkigt nog svävar i viss ovisshet så var det lika bra att i alla fall säkra Vilmer. Och premiärnatten blev i alla fall inte sämre än någon annan natt och jag slapp vakna av att någon låg och krafsade mig på ryggen och snärtade med linnet. Annars är nätterna precis som de var i maj 2011. Mina halvåringar verkar inte vilja sova. Sitta vill han dock, och kan ganska så bra. Det händer verkligen grejor nu och det är så häftigt att följa.



Publicerat: 2013-09-17 @ 09:36:00


1 kommentarer
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Vad tråkigt att bli bestulen! Skönt för dig i alla fall att det ordnades upp.
Vad duktig vilmer är. Här varken hasas det, vänds, kryps eller sitts hehe men han är nöjd ändå gosesorken :)

Svar: Ja, 2 vildingar fick jag i lotteriet. Att han är nöjd är ju viktigast och jag blir rädd när han blir stor så snabbt, min lillelille plutt, vill ju veta var man har honom som ett praktiskt litet bebispaket:)
Julia

2013-09-17 - 10:46:11 | URL: http://kristinsandgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!