Storas sömn

Nu har P dragit på konferens över natten. Jag fegade ur och tog det säkra valet att leja bort Alvin till farmor. Skulle kanske inte vara något problem med nattning och natt ensam men det skulle också kunna bli kaos.

De två gånger jag nattat själv har det tagit över en timme. I och för sig har i princip alla nattningar tagit mellan en och tre timmar sista månaden så det har inte varit en tydlig försämring för att Vilmer varit med men sen i lördags gäller nya regler. P tröttnade på evighets nattningar (blev tydligen mer bråttom att få till en förändring när det är han som drar lasset...) och nu är det ingen dagvila som gäller. Och vad beträffar nattningarna efter det har det funkat bra, max 20 minuter har det tagit. Däremot har eftermiddagarna varit lite mindre muntra och jag har fått kämpa rätt hårt för att hålla trött och grinig son vaken från hämtning vid tre fram till kvällen. Men jag har lyckats. Hoppas dock han snart vänjer sig vid det nya. Det är en sak att jag får kämpa, det kan jag ta (även om det är aningens orättvist att det är P som får dra nytta av mitt slit) men vill ju inte att Alvin ska gå runt och vara gnällig och ledsen var eviga eftermiddag. Upp till en vecka sägs det ta att stabilisera det hela. Nu har ju dock inget annat med hans sömn varit enligt instruktionerna så vi får väl se. Hur som helst, var inte sugen på att ta hela denna utmaning själv idag för att sen kanske på det få en maratonnattning och efter det kanske en kaosnatt. Nej, farmor blir bra. För mig och för Alvin (och förhoppningsvis för farmor, hon vill ju låna honom), han älskar att vara där och mer uppmärksamhet kan han inte få. Men, fast jag vet att detta är ett bra upplägg, så känns det lite konstigt (skuldkänslor? saknad?) nu när jag packar Alvins nattpackning för att köra ut honom direkt efter hämtning. Jag menar, jag skulle ju kunna ha honom här och så väljer jag att lämna bort honom av lathet. Fast det är inte lathet, det är smarthet och han kommer bli överlycklig när jag säger vart vi ska åka. Men ändå, det där gnagande samvetet...

Publicerat: 2013-05-23 @ 13:04:34


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!