Röjt och plöjt

Idag åkte jag och mina söner och hälsade på våra bästisar. Tvåochetthalftåringarna gick in i sovrummet och lekte (/röjde) lite medan jag och L satt med bebisarna och snackade. De leker så fantastiskt bra ihop de stora även om det går lite tid mellan gångerna. Underbart att se (och höra!). Sen gick vi ut i det minst sagt varierande vädret. Det var strålande sol som sen byttes till hagel. Medan vi var ute kom deras granntjejer på 5 och 7 år över. Då vill I inte cykla mer med Alvin utan de satte sig och ritade. Efter ett tag tröttnade Alvin och gick försynt fram till I och frågade om hon ville leka med honom. Och fick tillbaka "nej, jag vill rita med de andra tjejerna". Och mitt mammahjärta gick sönder. Alvin verkade inte bry sig men tänk när han någongång i framtiden får höra de orden och verkligen blir ledsen. Sånt kan man inte skydda sina barn från va? Jag kommer bli en jobbig kompismorsa då...

Publicerat: 2013-06-16 @ 19:17:34


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!