Jag lär mig

Ensam med barnen blir 100 gånger lättare med sällskap. Ensam ska således undvikas. Jag lärde mig det förra söndagen så igår när dagis var stängt för planeringsdag bjöd jag hit ett gäng mammor med barn från bästa mammagruppen och så hängde vi i solen i trädgården. 5 mammor, 4 bebisar och 6 barn mellan 2 och 4 år var vi och det var full rulle men så bra! Och Alvin delade med sig av sina leksaker nästan jämt och hade en toppendag (av skiten i ansiktet att döma).

Imorgon när P jobbar igen kommer först bror 1 hit och så ska vi tillsammans gå och handla lunch och tårta att fira vår far med på hans födelsedag. Sen ansluter fadern och bror 2 (trean är fast i norr så honom får vi klara oss utan) och så bör den dagen vara säkrad. Berättade för Alvin att morfar kommer imorgon. Då reste han sig ur soffan och sa åt mig att öppna dörren. Typ 100 gånger tills han till slut fattade att han inte stod utanför dörren just då utan att han kommer imorgon. Eller så fattade han aldrig men gav till sist upp. Note to self (igen): inte berätta saker som ska hända för Alvin för långt innan de ska hända. Väntan blir låååååång.

Publicerat: 2013-06-01 @ 23:13:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!