I sovrummet vid midnatt

Här ligger jag och borde sova. Gav upp kvällens film och lämnade P ensam i soffan för att sova när sovas kan. Men här ligger jag och sover inte alls. På vänster sida ligger minin och sussar sött, snarkar till då och då och fiser högt med jämna mellanrum. Han hade det riktigt jobbigt med magen kring 7, skrek helt otröstligt (det värsta jag hört från honom sen skriktimmen när han var alldeles ny) och inte ens selen dög. Till slut lugnade det sig när jag höll honom på mage och gungade gungade gungade i hammocken. Och sen dess har han sovit på ömsom mig, ömsom sin far (som dock fick klaustrofobiska känningar efter cirka 10 minuter - hoppas han lärt sig något om mina kvällar) och nu i nestet i sängen. Och på höger sida om mig ligger den lite större och pratar i sömnen med världens lenaste och sötaste röst. Och här i mitten ligger alltså jag. Med bröst så fyllda att jag liksom hoppas att han till vänster ska vilja slurka i sig lite snart.

Publicerat: 2013-06-08 @ 00:09:39


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!