Vilmer 3 månader

Det får bli ett mobilinlägg för att bli något alls. Tiden rinner iväg och vår lilla mini har redan hunnit bli 3 månader och 6 dagar.

Han är en nöjd kille men låter oss veta när han inte är det. Snackar sen en vecka tillbaka mycket och högt, gärna med fossingarna som ofta ligger rakt upp i luften. Har vaknat av det flera morgnar i rad. Han skrattar också med ljud och älskar uppmärksamhet. Sista veckan har jag kunnat ge honom en leksak, då greppar han den, försöker äta upp den och ligger nöjd ett tag. I förrgår vände han sig från rygg till mage och han gjorde om det idag men jag tror nog ändå att det mest är flax. Annars verkar han i och för sig gjort ett rejält utvecklingssprång förra torsdagen. Nästan alla färdigheter kom då. Han är också nästan helt bra i höger öga, vänster kladdar fortfarande en del men inte alls så farligt. Han har börjat få lite rutiner kvällstid och nattetid. Dagarnas mat- och sovstunder varierar beroende på var vi är och vad vi gör och när han vaknat på morgonen (vilket till stor del är beroende av när Alvin vaknar). Han somnar kring 8 men tyvärr bara för en halvtimme vare sig det är i sele, vagn, famn eller själv. Sen är han ordentligt vaken och på lekhumör i någon timme. När jag märker att han börjar bli trött får han lite mer mat och sen får han somna i selen och stannar oftast i den tills jag lägger mig. Ibland vaknar han då, ibland inte (beror nog på när det är, när han åt och hur smidig flytten från selen blir). Vaknar han får han mat. Oavsett är det oftast dags för nattmål nummer 1 kring 2 och sen igen vid 5. Enstaka nätter blir det bara 1 nattmål kring 4-5. Därefter sover han till allt mellan 7 och 10 utan mat. Dagtid sover han oftast ganska korta pass och äter nog i snitt oftare än var tredje timme fortfarande. Jag tycker det funkar riktigt bra ändå och känner mig oftast ganska utvilad trots många uppvak (för Alvin vaknar ju fortfarande ett par gånger och det sällan samtidigt som Vilmer). Antar att det har med hormoner att göra och det faktum att jag har sängen för mig själv och den sömn som blir i alla fall är bra. Han är duktig i egna sängen på natten, vaknar och får mat på 5 minuter och somnar sen om och det är sån skillnad mot att ha någon på sig!

Han är en glad en och nog en blivande vild en och vi har det väldigt bra ihop kan man nog sammanfatta vår 3-månaders skrutt med. Älskade Vilmer!

Publicerat: 2013-07-06 @ 20:59:44


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!