På böljan

Vi har åkt båt. Min familj och min far och jag. Och vi har trängts och levt kompakt och tjafsat en del som sig bör men på det stora hela har vi haft det väldigt fint i skärgården. Med värme och sol och stundvis spegelblankt vatten. Utom igår när vi åkte hem och det blåste höga vågor. Men det gick bra det med. Och det var härligt att komma iväg och Alvin har badat (tjoho! rädslan som bortblåst) och Vilmer sov som aldrig förr i sin flytväst under gång (2,5 timme i streck är nog nytt dagrekord) och vi vuxna njöt av god mat från grill och god lunch på Gällnö krog (lyxigt att spontant hoppa över raviolilunchen). Synd bara att det är så mycket förberedelser som ska till, även utan barn men med två små är det en dags projekt att bara komma iväg. Och nu ska jag ta hand om efterdyningarna (även kallat tvätta och packa upp). Tur att morfarn ville följa med oss så att vi i alla fall var tre vuxna och i överläge mot barnen på sjön!

Publicerat: 2013-07-20 @ 10:16:14


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!