Tröttsamt

Min yngsta son har tydligen helt lagt ner det här med att sova. Han var i ärlighetens namn ingen mästare innan men nu kör han max en timme i stöten och vaknar däremellan med ett illvrål. Vet inte riktigt vad som är problemet, tänder på g känns det som vissa nätter, magknip andra, hosta och förkylning vissa och bara allmän saknad efter mig som grädde på moset. Men han kan ju inte gärna sakna mig när han ligger på mig så något mer än en tuff separationsfas är det. Troligen en härlig kombination av olika onda ting. En härlig inte-sova-mix.

Och äldste sonen pratar om monster och lejon och tigrar men det är i alla fall P som skrämmer bort dem på nätterna. P som lyckats ramla så han fått sprickor i 2 eller 3 revben och därmed är tämligen invalid för tillfället. Det ska ju inte vara lätt alltid.

På plussidan finns att jag är ganska klar med julklappsinköpen. Alla barnklappar (både till mina egna och deras kusiner) är klara och återstår bara klapp till klapp-bytar-lek och P. Och imorgon ska vi klä nyinköpt julgran i äkta plast. På något vis ska ju lucia firas trots att jag igår natt vid 3-snåret tog beslutet att inte köra upp hela familjen 1,5 timme tidigare än vanligt en ledig dag för att låta Alvin delta i luciatåget på dagis. Hoppas jag blir förlåten.

Publicerat: 2013-12-12 @ 20:02:36


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!