Nappfritt

Ny månad. Nya tider.

P har precis nattat Alvin utan napp. Napparna har Alvin slagit in i ett paket som tomten ska få på julafton. Vi har pratat om detta sen i somras då vi var på Tomtelandet i Mora och tomten där hade massor av skänkta nappar i sin gran. Vi kom dock på att det ju kan vara tråkigt att ta första nattens förmodade fight på julafton så idag sa jag att vi ska göra i ordning ett paket innan. Jag hade tänkt mig om någon vecka men han ville NU. Och jag försäkrade mig om att han fattat innebörden av detta och han ville ändå. NU. Vid nedvarvningen i soffan fick han sin apa och frågade då efter nappen. Jag påminde om paketet och han sa då (kreativt) att han kunde låna en av Vilmers. Jag skrattade lite och sa att han ju är stor och inte behöver napp längre. Då skrattade han med och upprepade några gånger att han är stor. Samma sak hade han sagt till P i sängen. "Pappa, jag är stor nu, jag har inte napp och jag dricker inte välling", sen somnade han som vanligt. Hur natten blir återstår att se men shit vad imponerade och stolt jag blir över våra stora lilla kille. Han bestämmer sig och sen kör han. Nu är vi ju inte i mål med napparna ännu men både blöjor, välling, ny säng, nytt rum och nu napparna har han tacklat på samma sätt. Vi har förberett genom att prata om det nya men aldrig tjatat och så bestämmer han sig och kör utan minsta strid. Coolt. (Och ja, lite jinx på detta nu då men jag är imponerad även om det bara funkar ikväll).

Ett minne blott?
Publicerat: 2013-12-01 @ 20:40:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!