Ihoptejpad

Oj, oj. Idag fick det bli ett besök på vårdcentralen. Inte på grund av hosta och plötsliga gallskrik mitt i natten (som jag annars låg och funderade på mitt i natten) utan för att tejpa ihop pannan på Vilmer efter att en fallande vas orsakat ett rejält jack. Här går man runt konstant med hjärtat i halsgropen gör att han ska göra sig illa när han klättrar, ramlar, ställer sig mot allt och busar och så är det ouppmärksamhet från min sida som orsakar blodvite. Har en vas med ljusslinga i på ett köksskåp och sladden hade på något vis åkt fram framför skåpdörren så när jag med Vilmer på armen öppnade luckan för att ta ett glas ramlade vasen ner och slog oss båda i huvudet. Jisses vad det blödde. Men efter lite tröst, tvätt och konsultation med vårdguiden och kusin kom vi fram till att det nog var lugnt. Men kusin sa att det nog borde tejpas och att jag kunde göra det själv (och så kom ett sms med långa instruktioner). Eftersom jag dock varken hade tejp eller talang för ändamålet ringde jag vårdcentralen och blev lovad hjälp av en sjuksköterska. Så nu är han både omplåstrad och undersökt av sköterska och ännu grundligare undersökt av läkare eftersom sköterskan tyckte det var bäst med tanke på hans ringa ålder. Ingen fara på taket, han har varit pigg och glad och ätit som han ska hela dagen och ser nu bara sargad ut med blå bula, tejp och aningens blodigt jack. Pjuh! Ska verkligen undvika liknande situationer i fortsättningen. Fy vad rädd man blir. Och vad hemsk jag känner mig, Mitt lilla lilla hjärta.

Precis i hårfästet mitt i syns det hela.

Intressant för övrigt hur man reagerar när ens barn gör sig illa. Vasen studsade som sagt i mitt huvud också. Det gjorde ont precis då men sen när jag såg Vilmer blöda glömde jag liksom det. Inte förrens när vi kom hem igen och allt kändes lugnt och jag skulle tugga kände jag hur ont jag själv fått. En rejäl bula, även den lite blodig (men verkligen lite i jämförelse med Vilmer) ovanför örat. Men den smällen, som troligen dämpade Vilmers rejält, hade jag gärna tagit 100 gånger om. Tänk om han fått en kraftigare smäll eller om den tagit aningens längre bak på den fortfarande öppna fontanellen. Hemska tanke!
Publicerat: 2013-12-06 @ 20:09:39


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!