Minnen

Ja har alltid varit lite fascinerad över hur saker runtomkring en kan få en att minnas så tydligt. En låt, en doft, ett ljud, en känsla som väcker starka minnen så att det nästan känns som man återupplever allt.
 
Nu är luften så där krispig och träden så där höstfina. Precis som det var för två år sedan när jag höggravid gick runt med Alvin i magen. Och så ofta, flera gånger om dagen sköljer minnen från då över mig. Minnen och känslor. Starka men mest mysiga känslor.Förra året upplevde jag inte dessa känslor alls så jag antar att det har att göra med att jag känner av en liten därinne nu också och att det liksom förstärker verklighetskänslan i minnena.Att jag inte kände lika dant förra året kan till viss del också bero på att jag då hade ganska fullt upp med alla tankar på min då väldigt sjuka mamma. Det fanns nog inte riktigt rum för myskänslorna då.
 
Det är i alla fall väldigt mysigt just nu och jag är glad åt att det är hösten för 2 år sedan och inte förra hösten som konstant gör sig påmind.
 
En stor mage och ett riktigt ljushuvud för ganska exakt 2 år sedan. Vilka minnen!
Publicerat: 2012-10-11 @ 20:20:43


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!