Jag älskar dig

I förrgår sa Alvin "jag älskar dig" för första gången. Inte till mig tyvärr men till sin far och det är ju nästan lika bra.
 
I örvigt är det väldigt mycket "tycker om" och "tycker inte om" här hemma just nu. Mest tycker om som tur är och det är allt och alla som får dessa ömhetsbetygelser. Det är besökare, mamma, leksaker, bilar och figurer i böcker. Det är också bebisen i magen. Den tycker Alvin mycket om. Och han vet att man ska vara försiktig med magen och att bebisen är en nakenfis (hur vet han egentligen det?). Och han vet väldigt väl att det bara är i mammas mage det bor en bebis. Inte i hans och inte i pappas. Sen är ju frågan om han verkligen förstår vad det innebär. Rimligen inte men det är i alla fall väldigt sött att höra honom spekulera.
 
Bebisen mår fint där inne, härjar runt som en galning kvällstid och är ganska så snäll mot mig dagtid. Bortsett från sammandragningarna som fortfarande stör (men läkarkontroll i lördags visade att tappe var fin och opåverkad) och att jag börjat få ont under höger bröst på exakt samma ställe som när jag väntade Alvin. Varje eftermiddag när jag sätter mig vid skrivbordet igen efter lunch så smyger smärtan sig på, det går rakt igenom kroppen, precis under revbenen och jag kan verkligen inte fatta vad det är. Med Alvin kom det nog senare tror jag, då gissade jag att det var han som tryckte på någon nerv på något vis men bebisen kan omöjligt nå så högt upp redan. Visserligen når den rätt högt upp just på höger sida men verkligen inte upp till revbenen. Det är dock lustigt det där med höger sida. Den huserar enbart på den sidan. Jämt. Det är som om jag inte ens har någon livmoder å vänster sida. Någon enstaka gång har jag känt kickar långt ner till vänster men annars sker allt på höger sida och sammandragningana syns bara till höger. I början kunde jag väl förstå men nu tycker jag liksom att den drygt 25 cm (!) långa bebisen borde behöva ta hela magen i anspråk? De verkade ju inte reagera på ultraljudet men jag ska i alla fall fråga min barnmorska om 2 veckor när jag ska dit.
 
Publicerat: 2012-11-22 @ 12:02:53


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!