Lite äldre, lite klokare. Mycket tröttare.

Det tar onekligen på krafterna att bli äldre. Så mycket att jag inte klarat av att blogga sen jag i lördags blev ett helt år klokare. Eller så kan det komma sig av att vi var borta på mini-weekend i svit (som älsklingen typ lurat sig till) på Waxholms hotell. Vildingen sov hos farmor och farfar så vi passade på att utnyttja tiden maximalt och gick och la oss vid halv elva. Och somnade på stört. Gott julbord var det i alla fall och badkaret gick inte av för hackor. Ett tredje alternativ till min tysthet kan vara att jag sen i måndags sitter och lär upp min vikarie på jobbet. Det går fin-fint men lite jobbigt är det allt med någon hängande över axeln dagarna i ända.

Lite jobbigt är det också att Alvin börjat vara ganska ledsen när man hämtar på dagis. Alltså inte av att man hämtar utan han är ledsen och sitter i knät hos någon när man kommer. Varje dag och på grund av detta försöker jag komma allt tidigare men det har inte hjälpt. De säger att han är jätteglad hela dagarna men det känns ju inte så kul ändå. Och att hämta tidigare och tidigare sätter sina spår. Jag får ju stressa för att hinna med jobb och hämtning och det känns som att det har en dålig effekt på mina sammandragningar (månadens tappkontroll i måndags såg dock bra ut!). Och på det där helvetiskt onda under höger bröst och rakt igenom kroppen ut i ryggen som ingen kan säga vad det är. Blir bra med lite julledigt för hela familjen snart. Sen rivstartar jag ju året med årsbokslut men det är en annan historia. Efter det hoppas jag på lite nedtrappning. Slog mig att om denna bebis har lika bråttom ut som Alvin så är det bara 2 månader kvar efter nyår innan vi blir 4. 2 månader är väldigt lite när man inte fixat något alls och inte ens har en vagn. Shit!

Inför julbordet i lördags:

Publicerat: 2012-12-19 @ 20:01:09


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!