23+5

Snart slut på v 24. Första barnmorskebesöket sedan inskrivningen förra tisdagen. Fick lyssna på hjärtljud (136) men det var för tidigt att få mäta. Blir ett besök till innan jul och då blir det provtagning, mätning och hjärtljud igen. Känns som det är på riktigt nu men samtidigt kan det ju mycket väl vara 4 månader kvar. 4 månader, det är lång tid det. Bortsett från problem med sammandragningar, konstig smärta rakt igenom bröstet och allmän trötthet så är tiden det absolut jobbigaste med denna graviditet än så länge. Livrädd att filuren där inne ska titta ut ännu tidigare än Alvin. Vill inte vara lika oförberedd som jag var då när vattnet helt plötsligt gick men samtidigt kan det ju mycket väl vara så att vi går hela vägen denna gång. Varje dag över en månad innan bf kommer ju kännas som övertid fast jag försöker ställa mig in på bf (utan att bli chockad om det blir tidigare). Lyckas inte riktigt lura min hjärna som jag gjorde sist (då jag räknade bf+14 (julafton) bara för att slippa känna den långa väntan som jag hade hört om. I och för sig var det ju ändå till ingen nytta den gången. Och ja, ni hör ju hur det snurrar i mitt lilla huvud...

Magen för 2 dagar sedan (23+3):

Publicerat: 2012-12-11 @ 20:20:07


1 kommentarer
Postat av: Elinor

Åh jag minns inte alls att Alvin kom tidigare, kanske hade jag inte hittat dig då?

Vi har käpt en syskkonvagn. Hittadeen begagnad Babytravel på blocket som vi köpte för 800:- helt ok. Annars har vi inte köpt så mycket pyttelite kläder, eftersom att vi inte visste könet förra gången så är alla kläder i 50-56 unisex typ så vi kör dem kläderna tills vi vet vad det är för en där inne ;)

Säng blir spjälsängen som Matilda hade, hon fick en växasäng i somras.

Vad kollar ni för vagnar?

Vad jobbigt med dina sammandragningar!! Hoppas att den lille vill hålla sig inne lite längre än sin storebror.

Ja det med toa är jag helt impad av alltså. Vi har verkligen inte tränat det på något sätt utan jag är mer av det att de är redo när de är redo liksom. På ett sätt är d jätteskönt å på ett sätt känns d lite jobbigt, ha en spädis å samtidigt en som ska toatränas :) men äh! Allt går! :)

Märker du skillnad på din mage denna gången mot förra gången? Här växte den som attan i början men nu är den nog lika stor som med Matilda. Dock tror jag att bebis där inne är större, med tanke på kraften bakom de där sparkarna. Vad vägde Alvin när han föddes?

Kraaam på er!

2012-12-19 - 18:27:01 | URL: http://theredishfox.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!