Om att jobba

Jag är inte borta (mer än att jag är lite allmänt förvirrad av allt nytt). Jag har bara börjat jobba lite och det tar visst lite tid. Men kul är det. I alla fall än så länge. Igår jobbade jag heldag och hur underbart var det inte sen att komma hem till min fantastiska lilla familj? Älsklingen hade tagit hand om barnet som i sin tur var hur glad som helst och blev ännu gladare när mamman kom hem. Dessutom hade älsklingen hållt undan i köket (erkänner att jag varit lite orolig för hur det skulle bli med den biten de dagar jag jobbar) och startat grillen. Så jag kom hem, fick leka och gosa med glad son och sen blev jag serverad grillmiddag (som visserligen fick ätas VÄLDIGT snabbt eftersom liten son då började bli väldigt trött). Idag har jag istället jobbat hemifrån med ett litet avbrott för lunch och gos med Alvin medan P hade ett litet jobbmöte. Nu är jag klar för dagen, väntar bara ett telefonsamtal och ska tillbringa eftermiddagen och kvällen med Alvin. Så än så länge ger jag det här med att jobba godkänt betyg. Ännu bättre kommer det troligen kännas när lönen trillar in. Lite skillnad mot föräldrapenningen det...

Ytterligare en liten bonus med att jobba är att nu, alldeles straxt, är det faktiskt helg. Riktig helg. På sådant vis som det är när man jobbar hela (eller halva) veckorna.

Trevlig helg på er!

Publicerat: 2011-09-02 @ 14:06:44


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!