Cykellycka

Idag när jag cyklade till jobbet (japp, jag har blivit en hurtbulle som cyklat två dagar i rad, imorse dessutom i spöregn) var jag millimeter från att köra på en råtta som kom springande över vägen. Hur fräscht hade det varit? Bara att se den var väldigt äckligt.

Men vad smart det är med cykel ändå, bortsett från att halva eller kanske till och med hela Sumpan är uppgrävt för att det ska gå en tvärbana där 2013 så att jag knappt hittar till jobbet längre så är det ju fantastiskt. Istället för en promenad på typ 25 minuter, en biltur på typ 45 minuter (japp, de där vägarbetena stör en del) eller ett icke existerande kommunalt alternativ (finns en viss fördel med att de bygger tvärbanan faktiskt, bara den kunde bygga sig lite smärtfriare) så kan jag ju cykla på typ 10! Men shit vad ont i rumpan jag har och låren är alldeles skakiga efter 2 dagar. Hoppas att det hela, som en bonus, dessutom resulterar i en himla tjusig häck.

Publicerat: 2011-09-07 @ 22:00:06


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!