Sova själv? Skulle inte tro det

Det här med att sova själv verkar inte vara särskilt troligt att det sker igen. Vi får Alvin att somna men sen vaknar han i skrik och panik och efter det går det inte att få honom att sova själv. På nätterna är det lösbart, han får helt enkelt sova mellan oss i sängen tills denna lilla period är över men på kvällarna. Hur ska vi göra då? Jag vill faktiskt inte, hur trött jag än är, gå och lägga mig vid den tiden så antingen resulterar denna sova-själv-vägran i att han helt enkelt får vara vaken tills jag är redo att krypa till kojs eller så får han ligga på mig i soffan och jag får ungefär inget gjort på hela kvällen. Nu lyckades jag dock få honom att somna i vagnen efter första vakningen. Kan ju hoppas att vi i alla fall hinner med lite middag innan nästa vak.

Idag har vi i alla fall haft en trevlig familjedag så jag är glad och nöjd ändå och det tror jag även älsklingskillarna är även om de blev lite less av affärerna i Bromma blocks efter ett tag. Jag hann i alla fall klippa mig och det var verkligen inte igår. Snarare typ i våras. Om någon månad planerar jag att klippa lugg. Nog för att man typ alltid ångrar sig, mössa går inte ihop med mitt självfall och det blir en del jobb att hålla luggen så där rak och fin och platt med mitt burr men det är ju väldigt snyggt. Och jag tänker mig att jag borde passa på när allt babyfjun i pannan (som verkligen inte bara är fjun utan en hel frisyr) ändå har lagom lugglängd. Ser faktiskt fram emot det men det var för kort fortfarande. Hade bara blivit värre (vilket det egentligen inte borde kunna bli). Ser också fram emot att sluta fälla så mycket hår. Blev bra ett tag men sen jag färgade det är det värre än någonsin. Toning kanske för att bli av med utväxt men inte med håret? Har också införskaffat lite multivitaminer på frisörens inrådan. Hon frågade om jag var i en stressig period i livet. Antar att det finns olika typer av stress...

Snälla älsklingen serverar nu middag och sen ska vi skrapa varsin trisslott för att fira att han idag fått besked om ett nytt och spännande jobb. Jag vet, skumt sätt att fira på men kul. Om vi vinner i alla fall.

Och jag har nu förflyttat mig och sitter med orolig men sovande Alvin i knät. Så länge dög vagnen. Kommer han vakna igen när jag lägger ner honom? Vardaglig spänning här hemma hos oss.

Publicerat: 2011-10-20 @ 19:47:13


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!