Solig lördag

Har vaknat till strålande solsken efter sovmorgon till 10 (tack älsklingen) men ändå är jag tråkigt nog inte på strålande humör. Mamma är verkligen dålig bu och det är så jobbigt. Jobbigt att inte veta vad som väntar och jobbigt att veta vad som väntar.

Idag ska vi i alla fall utnyttja vädret och höststäda huset. Man gör visst så när man har hus. Förra året hann vi inte, en viss liten filur överraskade oss ju med att titta ut 1 månad tidigare än vi räknat med och snälla svärföräldrarna fick ta hand om trädgården medan vi låg på BB. Några dagar efter vi kom hem kom snön så det var tur det. I år kommer de och hjälper till under mer ordnade former och efter dagens arbetspass blir det gemensam middag. Vi tänkte grilla så grillen ska inte städas undan.

Imorgon väntar besök på bilmässan. Min personlighet har tydligen förändrats totalt men det ska bli riktigt kul och Alvin gillar ju bilar. Och att låta som en bil så vi får se hur han reagerar i en mässhall full med vrålåk. Efter det ska vi besöka sjuklingen och tills dess ska jag verkligen fundera på om det är något jag absolut vill tala med mamma om. Så nära är det nog inte (hoppas jag) men ändå. Vill inte ångra mig sen över saker som inte blev sagda men vill samtidigt inte ha något slags sista samtal. Det är jag då rakt inte mogen för. Fast är man någonsin det?

Mycket allvar idag men sånt är mitt sinne. Här kommer i alla fall en glad kille på pappas coola bil och genast blir jag på lite bättre humör...

Publicerat: 2011-10-29 @ 11:15:15


1 kommentarer
Postat av: Thereses liv och vardag

Vad tråkigt att höra om din mamma, förstår att det inte är alls lätt! Stor kram till dig!!

2011-10-29 - 23:26:40 | URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!