Soffan

Nu är den på plats. Den nya soffan. Så fin och skön. Men ganska stor. Men det är nog en vanesak. Den är i alla fall väldigt bekväm att sträcka ut sig i och vi kan nu ligga ner i samma soffa utan att ens nudda varandra. Som om det skulle vara positivt (ok, jo, ibland).

Man borde kanske ha förstått att leveranser från IKEA levereras i platta paket men jag antog av någon anledning att just soffor kanske kom ganska så mycket i formen av en soffa. Det gjorde den inte. Bortsett från alla skruvar och muttrar och ben så kom den i exakt 18 delar plus klädsel, allt i platta paket. Det tog lite svordomar och svett innan den såg ut som en soffa. Jag gick in med inställningen att det skulle gå lätt som en plätt att få ihop den. P gick möjligen in med aningens mindre entusiasm och slutresultatet blev väl någonstans mittemellan. Det tog sin tid men den ser absolut ut som en soffa nu och den är som sagt galet skön. Alvin har undersökt den nya mastodontmöbeln mycket noggrannt och har legat på golvet och tittat in under den och verkar på det stora nöjd. Jag är inte minst nöjd för att den större storleken täcker över båda våra kontakter i vardagsrummet och vi kan nu ha fönsterlampan ikopplad igen utan att riskera att den dras ut och ned av klåfingrar. Bara positivt alltså!

Nu har jag av någon anledning en son som inte vill sova men som är hur pigg som helst och kör runt med sin bil  över hela huset och låter brumbrum och ljudet för naturligt nog med sig en hel kaskad av spott ut ur munnen. Snarast ska jag ta vildingen under armen och gå upp och lägga oss båda. 12 steg har han gått i följd idag. Det tar sig snabbt! Och jag har inte ammat honom sen i fredags morse så jag antar att man nog kan se det som ett avslutat kapitel. Eller? Och jo, en grej till. När bror och sambo kom för att hämt avår gamla soffa som de nu köpt så hade de med sig presenter från amerikat till Alvin. En cool (stor) t-shirt och världens snyggaste Converse som nog är alldeles lagom ganska snart men Alvin blev helt paralyserad och kunde knappt krypa, än mindre gå med dem på fötterna så det kräver nog en del övning.

Nu ska jag som sagt se om han vill sova något om jag gör honom sällskap. God natt!

Publicerat: 2011-10-03 @ 22:22:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!