Snorungen

Vi har en riktig liten snorunge här hemma. Näsan rinner och han hostar som tusan. Dagarna är ok men nätterna har varit riktigt jobbiga. Det är som om han glömmer bort hur man hostar då och så fastnar det liksom halvvägs. Vad som är väldigt positivt är dock att han inte krävt en massa välling nattetid. Och han har ätit som vanligt i övrigt så jag tror inte det är pga förkylningen. Två av de senaste tre nätterna har han fått välling när jag gått och lagt mig (halvt i sömnen) och sen har han sovit, om än lite bökigt och med enstaka gnyenden och nappistoppningar och hostattacker fram till åtta! Så nu återstår bara att ta tag i projektet sova-i-egen-säng så snart han blivit frisk så kanske det kan bli riktigt drägliga nätter. För speciellt bra har inte jag sovit trots att han inte ätit (men det är helt klart skönt att slippa gå upp och tända) eftersom någon ockuperar 50% av min plats i sängen och dessutom ålar och sparkar och har sig. Funderar på att sängen han ska lära sig att sova själv i igen blir den i hans rum och inte den vid min säng men samtidigt jobbigt att det innebär att vi sover på olika våningsplan. Får se hur vi gör och när. Måste ändå erkänna att det på sistone varit ganska tryggt och mysigt att ha honom bredvid när tankarna nattetid varit tunga.

Nu ska jag alldeles straxt köra älsklingen till en kompis. Han ska på whiskykväll så efter att ha släppt av honom fortsätter resten av familjen (mor, barn och hund) till min pappa. Jag vill dels inte tillbringa lördagskvällen ensam (Alvin sover ju förhoppningsvis ganska tidigt) och pappa vill gärna ha sällskap (tror jag i alla fall). Dessutom är det lite besvärligt med hundkvällspromenad när man är själv med hund och (förhoppningsvis) sovande barn så detta blir nog en bra lösning. Konstigt bara att sova hos mamma och pappa när det nu bara är hos pappa. Tror jag kommer sakna mamma lite extra ikväll.

Såg ni förresten byxorna Alvin hade på sig när han satt i kartongen? De är så mysiga och fina och coola (tycker jag) och så extra roligt att jag själv hade dem som barn. Så häftigt tycker jag med lite återanvändning och jag tycker han gör sig bra som randig liten mask min filur!

Publicerat: 2011-11-19 @ 15:26:31


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!