Dagar som passerar

Sakta, sakta ska livet återgå till någon slags vardag. Imorgon ska jag till jobbet igen. Mer vardag blir det väl inte. Men aldrig mer kommer vardagarna vara sig lika igen.

Idag var inte en vardag. Inte för mig och min familj. Idag begravdes min gamla farmor. En sorg som på något vis kommit lite i skymundan. Men när man är nästan 90 år och har legat på vårdhem i 12 år är saknaden inte riktigt lika stor som saknaden efter min älskade mamma. Begravningen var i alla fall väldigt fin men väckte så klart många jobbiga tankar om den begravning som väntar. Och jag sörjer min farmor, det gör jag. Och jag är ledsen för alla tråkigheter som drabbat min familj på sistone. På samma sätt är jag glad för alla roligheter och tacksam för världens bästa lilla ettåring. Livets alla känslor, både de sorgliga, de fina och de glada känns så mycket tydligare nu.

Publicerat: 2011-11-14 @ 16:41:15


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!