Viktiga saker

Vi har varit på BVC på 6-månaderskontroll idag. Allt såg prima ut med Alvin och måtten är som följer:

             P:s giss       Min giss      Alvins facit
Längd       67,5             67              67,5
Vikt          8050           7980            7720

Oavgjort alltså. Vi är lite vana vid att Alvin ökar typ 750 g per månad men nu har det alltså avstannat lite vilket enligt doktorn var helt i sin ordning. Han följer svarta tjocka normalkurvan perfekt och för att vara 1 månad tidig är han stor. Allt detta bekräftar lite min känsla att han äter som en häst, han har ju jobbat ikapp en hel månad (var precis på normal för född i vecka 36 när han kom och nu är han på normal för 6 månaders barn födda när det är tänkt). Fick lite tips om mat och nu ikväll blir det välling blandat med ersättning. Får se hur länge man kan sova på det. I natt var vi tillbaka på vanliga rutinen mat var tredje timme kombinerat med nya rutinen att ligga på mage och snacka i sömnen. Gäsp...

Efter BVC var det dags för första gången på babysimmets fortsättningskurs. Det visade sig att vi bara är 3 stycken i gruppen (de andra två kände vi igen från grundkursen). Tyvärr var ju instruktören på grundkursen ganska värdelös så jag tror att det är därför många inte hakat på nu (och så L och Isabelle som inte kan kurs denna eftersom L ska jobba i juni). Nu var det i alla fall en ny jättebrainstruktör och dessutom får man ju verkligen hjälp och så när vi är så få. Skoj. Innan vår kurs var det nybörjare, oj, oj, så små de var (och jätteledsna i omklädningsrummet). Svårt att tro att Alvin var så liten för 8 veckor sedan och galet att han faktiskt blir 6 månader imorgon. Vi fick testa frivilliga dyk idag, alltså där barnet själv liksom får dyka i (inte bli neddragen av föräldern) men Alvin hajade inte riktigt vitsen tror jag men skoj var det.

Nu ska jag snart kolla om det är någon idé att titta på melodispektaklet på lördag. Innan dess ska jag blanda den där vällingen.

Publicerat: 2011-05-12 @ 20:47:51


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åh vad segt med era nätter. Matilda vill äta en gång på natten, men nu de senaste två har hon faktiskt inte vaknat!! SKÖNT för jag var verkligen helt slut efter denna veckan med nattmatning å skrik!



Vad härligt med babysimmet. Vi har gett upp vårt. Jag kände att det inte var roligt för mig längre. Jag kände det som om jag skulle drunkna varje gång ju å Matilda fick ju bara kallsupar! Så nä, det var inte vår grej. Vi får hitta något annat istället :)



Vad härligt att han ökar! Matilda ligger ju 19% under normalen, men följer sin kurva fint, men hon är fortfarande under 6 kg. 5.8 vägde hon sist :) Det gör inte mig något, jag (och min RYGG) är bara tacksamma.



Jag kollar också på melodifestivalen.... usch säger jag bara! Kasst!

2011-05-12 - 22:04:51 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!