Utnyttjat vädret tvärtemot

Idag har jag inte alls utnyttjat det goda vädret. Eller på sätt och vis har jag det genom att möta upp L och Isabelle på IKEA där och njuta av avsaknaden av massa folk. De flesta vettiga personer är väl ute en dag som denna men vi passade alltså på att gå inne hela dagen.

Vi har invigt sittdelen till "bil"-vagnen (prima), käkat billig lunch, köpt en till barnstol till Alvin (Antilop att ha utomhus), köpt lite annat bra att ha, förälskat mig i en soffa (nu startar operation övertalning), tagit en liten promenad i solen till Jysk och Rusta, köpt hårfärg och disktrasor, gått ett varv till på IKEA (jag säger ju det, vi har verkligen utnyttjat att det var så öde), fikat i 5 kronors-caféet, gått en runda till i fyndhörnan (och höll nästan på att köpa en extra klädsel till soffan jag ju inte ens har köpt), käkat mjukglass i solen och slutligen suttit i bilköer hem och varit tvungen att stanna halvvägs för en liten panikamning.

I natt sov Alvin faktiskt i egen säng ända till klockan 6. Han vaknade inte för mat förens vid 4 (synd att jag vaknade vid 2 då P gick och la sig). Eller egentligen vet jag inte om det var för mat men han snackade och babblade högt som tusan så jag tog upp honom och tystade honom med lite mat. Efter det somnade han efter lite gnäll om i sin egen säng och sen fick jag sova till 6 då jag återigen vaknade av hans babbel. Lyckades få tyst på honom ett tag med hjälp av nappen, sen började han igen och jag kände att det var dags för matmuta igen (ja, jag inser att detta kanske inte är så smart med tanke på framtiden men jag är så trött när jag blir väckt att jag liksom bara tar till det enklaste). När jag då reste mig upp för att lyfta över honom så snackade han fortfarande men då såg jag att han låg faktiskt och sov. Har han börjat snacka i sömnen nu och hur får man stopp på det (kan det vara för att han i natt lyckats sova på mage)? Om detta ska fortsätta (kanske lite tidigt att dra sådana slutsatser efter en natt) så måste jag nog införskaffa öronproppar. Verkar ju dumt att jag ska vara vaken om han sover. Fast ändå, denna natt var 100 gånger bättre än senaste veckornas plåstersömn och vakna-varenda-timma-rutin så jag klagar inte (bara lite).

Nu ska jag börja informera P om den fina soffan och sen är det Greys.

Publicerat: 2011-05-11 @ 20:46:29


2 kommentarer
Postat av: Thereses Liv och Vardag

Håller med dig, det är helt galet att det redan har gått ett halvår sedan de små liven föddes! Rätt vad det är så är man väl tillbaka på jobbet igen, haha! IKEA besök lät trevligt. Antilopen är ju väldigt prisvärd och bra tycker jag! Hoppas att du får igenom ett soffköp! Kram

2011-05-11 - 22:59:49 | URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Thereses Liv och Vardag

Håller med dig, det är helt galet att det redan har gått ett halvår sedan de små liven föddes! Rätt vad det är så är man väl tillbaka på jobbet igen, haha! IKEA besök lät trevligt. Antilopen är ju väldigt prisvärd och bra tycker jag! Hoppas att du får igenom ett soffköp! Kram

2011-05-11 - 23:01:01 | URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!