Nya försök

Då gör vi ett nytt försök och hoppas att Alvin stannar där han ligger (sover i vagnen ute i trädgården, P är ute och pysslar lite så han har koll).

Ja, dagarna går snabbt och jag har slagit ett litet rekord och inte startat min egen dator på typ 2 dygn (har dock tjuvkollat lite på P:s).

I fredags började vi dagen med en promenad till Bromma Blocks och inköp av dopkläder till männen i huset. Åt en trevlig lunch och fortsatte vidare till systemet och sen en sväng förbi barnakuten på Danderyd. Japp, då har vi kollat in den. Alvin började vi 2 tillfällen under vår shoppingtur att skaka eller darra eller hur man ska förklara det. Han sov i bilstolen och vaknade till och började skaka lite okontrollerat. Det försvann direkt när vi spännt loss honom och jag tog upp honom i famen och han verkade helt som vanligt så första gången reagerade vi men släppte det rätt snabbt och tänkte att han måste blivit rädd av att vakna plötsligt men så hände det alltså en gång till inom kort tid så vi ringde vårdguiden som nog tyckte en läkare skulle titta på honom. Vi satte oss i bilen och åkte till Danderyd och där fick vi träffa en läkare på en gång. Inga köer alls! Tror vi tog rätt beslut att åka dit och inte till Astrid Lindgren. Läkarna kunde dock som anat inte förklara vad det var och eftersom allt såg bra ut då så blev vi efter lite provtagning (som inte visade på några fel) hemsläppta. Det var obehagligt när det skedde och P blev riktigt skärrad men samtidigt verkade Alvin hela tiden må som vanligt och lekte och skrattde med läkaren och sköterskorna så jag vet inte riktigt vad man ska tro. Kan ju inte gå runt och oroa oss hela tiden (fast det gör jag ju för allt) och läkarna sa att "man får ha lite hyss för sig ibland utan att det är något fel". Så antar att vi får lita på det och hoppas att det inte händer igen. Var i alla fall en positiv upplevelse att det var så smidigt att få träffa en läkare.

Efter den lilla avstickaren fortsatte vi med mathandling och kvällen blev trots allt som planerat. Min vän S och hennes D kom på middag och vi bjöd på verandahäng i sista solen, grillat, hemplockad rabarber och lite vin till det. Mycket trevligt och jag uppskattar verkligen att folk kommer hit och hälsar på oss, lite vuxet sällskap är alltid trevligt och skönt att ändå bara kunna vara med Alvin och slippa planering med barnvakt eller att ta med honom.

Igår åkte båten i sjön och så åt vi lunch med mina föräldrar och sen hade vi mysig hemmakväll med grillat i kvällssolen och sen en match TP (som jag så klart gick segrande ur). Ja, det var det. Nu ska vi göra oss klara för att åka på namngivningsfest. Vi har visst lite bråttom som vanligt så bäst jag skyndar mig!

Publicerat: 2011-05-22 @ 13:08:52


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åh vad läskigt! Matilda har också haft sånna där små ryck, fast inte rikigt att hela hon skakar utan mer som om att hon ryser. Du vet, man får en såndär rysning å änna rycker till med huvudet. Jag tror att det (för det händer bara när hon äter) beror på att hon får maten för långt bak å då gör så som en kväljning. Haha blev livrädd första gångerna.



Jag läste om feberkramper i vi föräldrar, shitpommes! Jag hoppas verkligen att vi slipper sånt!!! För usch vad obehagligt.



Jag tror att vår hund inte mår så bra :( vet inte vad det är men det är något. Idag när Robert skulle väcka henne så morrade hon! Hon har ALDRIG morrat. Sen har hon varit lite väck liksom.... Ja, denna oro, aldrig upphör den. Antingen är det barnet eller hunden. Suck.



Hoppas att er helg har vart fin, haha bilden på alvin där i tidigare inlägg är ju bara för SKÖN! Den kunde lätt beskriva vår helt, helt gaaaaalen!



Kraam!

2011-05-22 - 20:18:24 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!