Natt matt

Här fortsätter jag att ha plåstret Alvin på min vänstra arm nätterna igenom. Jag vill inte vara en surkärring eller så men det börjar faktiskt bli lite, lite jobbigt. Vill sova utan att vara rädd för att röra mig och gärna utan att vakna upp till gråt som inte går att tysta utan att sätta mig upp och amma. Amma liggandes fungerade inte i natt. Han somnar snällt i sin egen säng men när det är dags för första måltiden vid 1-2 så är han ledsen och efter maten går det omöjligt att lägga tillbaka honom i hans säng. Ärligt talat är jag så snurrig och trött på nätterna nu att jag inte riktigt vad som sker och när men tror att jag 2 gånger i natt (vilket lite talar emot att jag inte fick honom att somna om i egen säng efter första maten) vaknat av att han gråtit och när jag tittar till honom i sängen så ligger han på mage och kämpar. Osäker på om det är därför han gråter eller om han sovit så hela tiden. Verkar lite som att han inte fattat hur man kan ligga avslappnat på mage utan han råkar rulla över och då lyfter han upp huvudet (vilket ju i och för sig är bra) och då vaknar han ju av det. Man kan ju inte gärna sova med huvudet i upptäckarläge. Men jag vet ju som sagt egentligen inte om det är det han är ledsen för (troligen inte bara det i alla fall eftersom han vaknar gråtandes även när han ligger på min arm). Önskar bara för både hans och min skull att vi kan få lite ordning på nätterna igen. Jag vet att jag klagat lite över matpauserna var tredje timma men det var ju bra jämfört med detta.

Hoppas lite tid i solen (skuggan för Alvin så klart) kan ge mig lite energi. Idag är det ju dags för fotboll igen. Kan ju glädja mig åt att träningsvärken sedan förra veckan i alla fall är borta nu. Det är ju skönt innan man går på det igen.

Och slutligen så har min chef inte återkommit och jag vill ju veta, blir det något bra jobb för mig eller...

Publicerat: 2011-05-10 @ 10:29:10


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!