Haken och bullarna

Det fanns en hake. Det rörde sig visst bara om en 15 minuter lång powernapp. Precis när jag postat senaste inlägget vaknade filuren och det märktes ganska snabbt att det inte skulle gå att få honom att somna om på ett tag. Så han fick följa med ner och har sen dess varit hur pigg och busig som helst. Nu börjar han kanske visa vissa tendenser till trötthet så innan 10 kanske?

Han är inte som andra barn vår son. Förutom att han är världens bästa och världens sötaste så har han dessutom en helt unik dygnsrytm. Tror faktiskt att jag ska ta och anteckna mat- och sovtider ett par dagar för att se om det finns något tydligt mönster. Jag är övertygad om att det gör det och jag har ganska bra koll på hur de ser ut faktiskt men tänker att lite tydlighet svart på vitt aldrig kan skada.

Funderar för övrigt på om det kan ha varit så att jag råkade stoppa i knark eller något annat beroendeframkallande i mina bullar igår. Först var vi ju tvungna att testa, då delade vi på en när de var ganska nybakade. Minsann tror jag att de fick godkänt för sen lite senare på kvällen var vi bara tvungna att unna oss varsinn (och detta trots att de redan lagts i frysen och således var tvungna att tinas först), och sen blev det visst en till var och sen en halv var... Nu sitter jag i soffan och dreglar och drömmer om bullar till mitt kvällste. Det var trots allt inte så svårt att baka så en sats till kan jag ju slänga ihop imorgon och då skulle ju inte direkt en var till ner i magen just nu göra någon skillnad. Eller hur? (Snälla säg att jag ska gå ner i källaren, in i garaget, klämma mig förbi bilen och klättra över gräsklippare och annat fram till extrafrysen vi har där och plocka ut en bulle var och värma och sen smaska i oss).

Publicerat: 2011-05-24 @ 21:37:59


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Oh vet du vad du MÅSTE testa på bullarna? En ostskiva! Jag VET att det låter jätteäckligt, men det är SUPERGOTT! Jag trodde att jag skulle spy av det (innan jag hade smakat) men när jag smakade, så insåg jag att man inte kan äta kanelbullar på annat sätt. ;) Haha så det måste du testa!



Visst är dom beroendeframkallande?! Jag tog fram en påse igår ur frysen, åh jag går å nallar en hela tiden!



Visst var huset fint! Det är ju som sagt ett radhus, men det passar mig rätt bra med tanke på att jag är rätt mörkrädd. Så vi får se, budgivningen är igång och vi la på 2.3 (dom innan hade lagt på 2.280 000 så vi får se vart det bär hän. Jag tror att vi har goda möjligheter att ta hem detta, men det har jag trott innan också å då har det gått åt skogen.



Det var så mysigt nu när vi kom in från morgonpromenaden. Matilda var så supertrött å somnade i vagnen (UTAN Napp å snutt, helt otroligt!) å när jag lyfte upp henne ur vagnen så fortsatte hon att sova... sådär lealös som dom var när dom var små. Bara hängde på mig... så jäkla go!!



Hur är vädret i Sthlm? Här är det svinkallt, blåsigt och ÖSREGN varvat med sol. Dvs, jävligt konstigt. Känns som om April å Maj bytte plats. Hoppas verkligen att Juni blir bättre... nu vill jag ha sommar!!



Stor kram från oss!

2011-05-25 - 09:08:05 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!