Den egna viljan växer

Nu känner jag att vinterns slit med att dra barnvagn i en meter djup snö och att inte våga gå ut med sitt lilla pyre på grund av kyla börjar betala tillbaka sig. Man kan inte riktigt klaga på att vara mammaledig en dag som denna. Har varit ute i skuggan med Alvin och sen passat på att sola lite när han pausat för sovstund (vilket är ganska ofta men väldigt kort tid åt gången). Senaste gången han vaknade var han dock så varm att jag kände att vi nog var tvungna att gå in. Han har legat i vagnen utan något annat på sig än blöja och vagnen står i skuggan så jag vet inte riktigt hur det skulle gå till att göra det svalare och behagligare för honom i vagnen. Nu ligger han på ett täcke på golvet och luftar och rullar och göra ganska avancerade krypförsök. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, den ungen kan förflytta sig flera meter på några sekunder fast han inte kryper ännu. Fattar inte alltid hur men alldeles nyss plockade jag ut honom från under soffbordet och hunden får allt akta på sig för när Alvin vill ha något då ser han till att få det. Just vovvens päls verkar stå högt på önskelistan (kanske vi slipper lämna in honom för trimning nästa gång, Alvin gör liksom jobbet). En liten nyhet till i Alvins liv (eller kanske mest i mitt och P:s) är att han numera blir JÄTTESUR om man tar bort något han leker med (detta började igår och har fortsatt idag med ännu större kraft, jag anar en trend). Vissa saker tycker jag inte alltid är bra att leka med, typ pappas snusdosa, fjärrkontroller, påse med bomullsrondeller och annat spännande. Tidigare har man lätt kunnat byta ut det olämpliga mot något annat och han har varit lika nöjd för det. Det kan man inte göra nu. Han visar ganska tydligt att han blir arg när man gör det och möjligen är det mer och fler tendenser till en alldeles egen liten personlighet som vi börjar att se. Spännande på alla sätt och vis!


Bakom den stora stora hatten ryms en liten liten Alvin (ha överseende med en int alltför snygg Julia).

Publicerat: 2011-05-10 @ 16:51:08


3 kommentarer
Postat av: Hanna Z

Parasollet kommer från Bauhaus, det är supersmidigt. Man bara vevar upp det, hur enkelt och lätt som helst:) Nackdelen är att man inte kan vrida det, det är liksom som det är.

2011-05-10 - 18:40:02 | URL: http://hannaz.se
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åh läste precis om dina nätter! Måste bara säga att matilda gör precis samma sak som Alvin när hon kommer över på mage!! Jhon hajjar liksom inte att man kan vrida huvudet åt sidan å ligga så... Nä hon tränar bara krypning så fort hon är på mage!



Våra nätter har blivit lite bättre! Jag hade tänkt att ge henne mat om hon vaknade, men då vaknade hon inte såklart! Haha!



Era bilder på er trädgård, åh vad fint med körsbärsträd! Jag vill veerkligen ha hus nu!



Njut nu av värmen! Här ska det bli kallare imorgon!



Kraaaaam!

2011-05-11 - 19:48:40 | URL: http://redishfox.blogg.se/
Postat av: Linda - Mamma till Anton

åh visst är det härligt att vara mammaledig en dag som denna :)

ojojoj :) Inga klagomål här inte.



Ja, jag tycker det e lite läskigt när han vänder sig sådär.

Jag ska ta bort kudden inatt så får vi se.

För natten till idag så hade han vänt sig på magen och sen vänt hela sig så han hade fötterna på huvudkudden hahaha..sötnos :)

2011-05-11 - 19:57:25 | URL: http://lillapindi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!