Attjoattjoprosit, hostihostihack

Alltså, detta med att vara sjuk. Det kunde jag gärna skippa. Är i och för sig troligen inte så ensam om den åsikten men ändå. Känns väldigt aktuellt just nu att vädra just den tanken.

Kan någon för övrigt berätta hur det kommer sig att man liksom är förkyld på en sida? Eller är det bara jag. Halsontet började på höger sida, sen kom nästäppan, på höger sida. Igår kväll när jag omöjligt kunde somna för att jag var så täppt i höger näsborre började jag känna halsont på vänster sida, och mycket riktigt, imorse när jag vaknade var den värsta nästäppan till vänster. Nu innebär det tyvärr inte att den försvunnit på höger sida och dessutom är hela mitt svalg som sandpapper och det gör så ont att hosta men tycker ändå att frågan är befogad, varför sätter sig förkylningar på en sida i taget? Har det att göra med vilken väg blodet (och så¨ledes bakterier och virus) förflyttar sig i kroppen?

Nu ska jag ge älsklingsungen lite käk, sen ska snälla pappan/sambon ta med honom ut på en promenad så att jag får sova lite. Sen kommer jag vakna som en ny människa utan ont eller täppa på vare sig höger eller vänster sida. Så kommer det att vara. Det kommer det.

Publicerat: 2011-05-16 @ 15:25:22


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!