Härmapor

Gick lite sisådär med tiden imorse. Känns ju lite fegt men måste faktiskt skylla på Alvin att det blev så bråttom. Precis när det var dags att sätta på honom overallen och lägga ner honom i vagnen så brakade det till ordentligt i blöjan och det var bara att ta av allt och börja om. Antar dock att jag ska vara tacksam för att det ändå hände hemma. Snälla älsklingen fick därför köra oss och barnvagnen och så gled vi in ganska precis halv 11. Träffen gick bra. Alla är så trevliga, dock tycker jag lite att BVC-tanten uppmuntrar till jämförelse mellan barnen och deras färdigheter och det tycker jag är lite konstigt. Det var 2 mammor (och barn) som inte var med förra gången så alla fick presentera sig och sitt barn samt berätta vad barnet lärt sig sen sist. Det är här jag tycker det blir lite prestationsvarning. Jag var först på tur och visste inte riktigt vilken nivå jag skulle lägga det hela på. Sa bara mitt och Alvins namn, när han var född och nämnde att han nu helst sitter eller står hela tiden och att vi dessutom börjat få höra riktigt kluckande skratt. Sen var det en av de nyas tur och så presenterar hon sig och sin 2½-månads son och säger sen exakt samma saker som jag sagt. Typ att han hatar att ligga, bara vill sitta, fast helst stå och att han skrattar massor. Jag vill inte vara den men lite konstigt tyckte jag allt att det var. Nu när man fått riktiga skratt så vet man skillnad på skratt och leenden och jag tror ju faktiskt inte att någon som är 1½ månad yngre klarar exakt samma saker som Alvin. Och hur som är det väl konstigt att liksom härmas? Men vad vet jag? Och inte spelar det någon roll egentligen, jag är stolt över min prins men jag gillar inte härmapor och skryt (annat än när jag själv skryter i min egen blogg förstås, hahaha). Alla andra är i alla fall väldigt trevliga (och säkert den mamman också men hon startade inte så bra) och alla andra kunde komma på egna färdigheter att berätta om. Temat för dagen var som sagt smakportioner och nu har jag lärt mig ganska mycket om vad som gäller när det är dags. Fick se en film också om hur man gör sin egen mat. Kände mig genast lite osäker. Inte för att det verkar så jobbigt att mosa lite pureer men hur känner man igen de olika grönsakerna/rotfrukterna i affären? Jag vet ju typ hur morot och potatis ser ut men sen tycker jag det blir lite svårt. Palsternacka skulle visst vara himlans bra men hur ser en sådan ut? Tur att det finns på burk!

Sen promenerade vi hem i solen. Handlade lite semlor på vägen hem dagen till ära och de har precis slunkit ner. Gillar egentligen inte grädde eller mandelmassa men en och annan semla måste man väl få i sig per år?

Det var som sagt sol idag och snön och isen börjar på många ställen ge vika för grusig asfalt. Utom just i vårt område. Alltså, vi bor trots allt rätt centralt men ändå skulle man behöva isdobbar, polarutrusning och släde för att ta sig fram på villagatorna. Allra värst är vår gata eftersom det går ett bullerplank längs med nästan hela andra sidan av vägen (ja, jag sa ju att det var centralt, då blir det vägar i närheten och då behövs bullerplank) och den ger gatan skugga hela dagen (alltså bara gatan, på tomten får vi så klart in sol). Gatan ser mer ut som en puckelpist (fast med pucklarna på längden) än en bilväg.

Oj, oj, ledsna miner till vänster om mig nu. Matdags. Då hann jag ju inte skriva klart, får återkomma om mat efter mat.

Publicerat: 2011-03-08 @ 17:51:25


1 kommentarer
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Åh måste bara säga att palsternacka är sååå gott! Det ser ut som en tjock vit morot typ! Den är supergo å skala, skära å lägga in i ugnen tillsammans med typ klyftpotatis å lite salt på det... ÅÅÅÅÅ så gott!! ;)

2011-03-10 - 16:16:05 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!