Fyndat

Ännu en dag. Denna med full fart. Är helt trött i benen och har jätteont i ljumskarna/bäckenet. Har börjat få det, som ren utmattning känns det när jag rört mig mycket en dag. Känns som att det är någon muskel som inte är riktigt redo för ansträngning ännu men samtidigt så måste jag ju börja öva upp den.

Dagen började med lång promenad för att ha en utsövd Alvin lagom till simningen. Lyckades nog riktigt bra och min plan med att direkt efter badet göra honom klar och lägga i liggdelen i vagnen funkade utmärkt och vi slapp gnäll (från Alvin, massa andra bebisar skrek i omklädningsrummet den här gången). Han gillar verkligen att bada, dock tycker jag att själva kursen (för babysim är väl en kurs?) är ganska intetsägandet. Vi får liksom bara driva runt själva i bassängen. Först en liten sång och sen bad och sen sång. När börjar själva övningarna?

Efter badet gick vi (jag, Alvin, L och Isabelle) och käkade lunch i Bromma Blocks. Efter mat till mammorna var det dags för mat till Alvin. Sen shopping till bebisarna medan båda bebbarna sov. Blev ett par vantar och coola toofflor/skor till Alvin. Sen var det matdags för Isabelle och efter det mer shopping. Det tar lite tid för oss att shoppa med alla mat- och blöjpauser men idag lyckades vi ändå väldigt bra. Vi bestämde oss för att handla till oss själva också. Det har jag typ inte gjort sen Alvin föddes (bortsett från amningslinnen och vinterjackan jag fick i födelsedagspresent från älsklingen). Började med ett par solglasögon på Åhlens (tjoho! nu är det vår). Sen var vi båda på jakt efter leggins. Tog en sväng in på Cubus men där var det ju alldeles för korta för oss långskånkar. Så vi gick till VeroModa/Only. Vet ni vilken REA de hade där? Hur mycket grejer som helst som bara kostade 50 kr! Och 2 för 90 och 3 för 120. Jag köpte 3 koftor, 2 skjortor och 1 par jeans och det blev endast 200 kr (tycker det borde blivit 240 kr men man tackar)! Är så nöjd med jeansen, ett par riktiga stretchjeans i ganska ljust blått. Och jag kom i min vanliga storlek (kanske lite tack vare stretchen men tack ändå). Hur nöjd som helst med detta och så glad för att ha unnat mig själv lite. Ekonomiskt var det kanske inte så mycket "unna" men att jag la ner tid på kläder till mig själv, det är lite lyx det!

Alvin sov litegrann i vagnen. Tidigare har han alltid sovit konstant när han legat i vagnen åtminstone så länge man är i rörelse. Senaste veckan har något hänt. Han är allt med vaken i vagnen. Då vill han ju helst sitta så nu har jag bullat upp honom med kuddar och han brukar sitta hur lugn och nöjd som helst och beskåda omgivningarna. Lite besvärligt var det när man skulle prova kläder men uppenbarligen lyckades jag ju eftersom jag kom hem med så mycket och allt är provat och klart förutom de två skjortorna (de råkade jag stöta på på vägen till kassan och då var både jag och Alvin trött på provhytter).

Ja, det var min dag det, hann tyvärr inte ens med smakportion till Alvin idag, känns lite sent nu och jag är så trött efter allt spatserande. Det är som jag sagt tidigare hårt att vara mammaledig...

Publicerat: 2011-03-24 @ 21:03:32


2 kommentarer
Postat av: Sara

Tack =)

2011-03-24 - 22:25:54 | URL: http://zarat.blogg.se/
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Jasså? Ja men så bra att vi inte var i mer än 20-30 minuter då. Då var det nog inte så konstigt att de tröttnade efter ett tag, det blev väl mycket för de små :D Kram

2011-03-25 - 09:30:16 | URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!