Onsdagsbestyr

Skulle blivit promenad med 2 från mammagruppen imose men det blev inställt. Lite trist men blev en promenad med familjen istället och tack vare att jag trodde att vi hade en tid att passa kom vi i alla fall upp i tid för en gångs skull. Har även hunnit med en sväng till lite affärer för att inköpa bland annat ett nytt diskställ till nya (lyckade!) köket. Fick också med mig en riktigt mysig munkjacka till Alvin samt lite burkar med mat till Alvin. Har idag testat morötter, betydligt bättre resultat än potatisen och gröten. Dels verkade han uppskatta smaken och så tror jag nog att han åtminstone lyckades svälja en halv tesked. Och inte spydde han upp det efteråt heller.


Imorgon är det dags för gång nummer 2 på babysimmet. Efter förra veckans skrikparty efteråt är jag lite nervös men har utarbetat en plan. Planen är badrock på på mig så att jag inte fryser och måste slänga mig in i duschen. Efter bad ska jag fokusera på Alvin. Möjligen skölja av om det går (annars tar jag det hemma när han är lugn), sen på med blöja och kläder och sen ner i liggdelen till vagnen som jag tänker ta med mig in. Tror han kommer att däcka direkt då och efter det kan jag duscha och göra mig i ordning i lugn och ro. Håll tummarna för att det funkar så!

Idag har jag för övrigt haft ett mycket bra samtal med min nuvarande chef och det låter som om det nog kommer blir rätt bra när jag kommer tillbaka trots allt. Ska träffa henne för lunch nästa vecka när hon är på besök i Stockholm. Alltså jag är inte alls på väg tillbaka nu men det är ändå skönt att slippa bekymra sig för sådant när man bara ska vara hemma och gosa med sin älsklingsunge.

Nu ska jag ta hand om lite tvätt, nya munkjackan ska kunna användas imorgon. Tycker det är så trist det där med att man måste tvätta allt nytt. När man köpt något fint vill man ju kunna använda det direkt. Med tanke på att han stoppar in allt (och speciellt sina egna kläders ärmar) i munnen så verkar det trots allt klokt att tvätta innan användning.

Publicerat: 2011-03-23 @ 22:07:19


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!