Rapport från kocken

Står i köket och kockar. Hör inte till vanligheterna men nu fördriver jag tiden lite i väntan på att firren ska ha kokat tillräckligt. Mest troligt kommer allt bli pannkaka och brännas vid eftersom jag inte har 100 % fokus på maten och jag som sagt inte är någon mästerkock i köket men jag kan inte med att bara stå och titta på bubblet i en panna.

Idag har vi käkat lyxig lunch på Tulpanens hus. Det var en ny trevlig bekantskap. Cafet i huset alltså, inte maten och inte sällskapet (älsklingen och Alvin) heller. Tydligen ska de dock inom mycket kort byta ägare så det kan komma att bli en väldigt kort ny bekantskap. Eller så blir det ännu godare laxsallad med rostade rotfrukter och citronlimepaj till efterrätt. Man vet ju inte och jag ska inte döma i förväg. Det var hur som helst väldigt gott idag och tackar så mycket för att jag äntligen fick med mig P dit.

Idag har jag också gjort en bra sak. Kommit på att det är den sista imorgon och därför satt mig och betalat familjens räkningar. Det är visst väldigt lätt att tappa grepp om datum och sådant när man bara driver runt hemma.

Oj, oj, måste hacka sparris nu. Smaklig måltid till oss!

Publicerat: 2011-03-30 @ 20:27:52


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!