Ny smak, ny färg, ny årstid

Här har det inte hunnits bloggats inte. Vi har startat projekt putsa till köket. Jag fick ju en liten idé om det för ungefär en vecka sen och sen idag efter lite inventering i garaget hittade vi snickerifärg som gamla ägarna lämnat kvar. Jag har hejjat på P som målat (lite målade faktiskt jag med) och nu är panelen vit istället för laserad furu. Så mycket finare och jag ska ladda upp lite före och efter bilder sen. Vi var även förbi en färgaffär för att köpa penslar och fråga om råd angående kvist lack (råd som vi som vanligt ändå inte följde) och råkdade visst komma ut med lack till bänkskivan också. Svart lack. Har provmålat på ett hyllplan nu så får vi se om vi vågar oss på hela bänkskivan imorgon. Det är ju lite mer oåterkalligt så nervöst och man ska nog veta vad man gör (fast det vet vi aldrig så då skulle ju inget bli gjort). Får se på det hela i dagsljus imorgon.

Vi har även hunnit med att njuta i solen (gårdagens snö var så deppig att jag helt förträngt hela dagen). Tidigare idag hade vi P:s syster med familj här och vi gräddade och åt våfflor ute på verandan. Så mysigt! Även detta finns förevigat på kort men det får bli imorgon jag lägger in kort, måste skriva snabbt innan middagen ska ätas (normal middagstid va?) innan Alvin vaknar igen.

Viktigast av allt idag är trots allt ovan viktigt att Alvin fått sin första smakportion. Mosad potatis blandad med lite bröstmjölk. Han verkade inte direkt överväldigad och inte heller missnöjd. Smaken verkade okej men han förstod ju inte alls att han borde svälja det hela. Fick lite kort även på detta, mycket kladd blev det. Ni ska få se!

Nu ska jag käka middagen innan Alvin somnar och innan jag dör av hunger. Återkommer med bilderna så snart jag kan!

Publicerat: 2011-03-19 @ 21:09:21


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!