Lotteri i köket

Oj, oj, undrar hur det blir i köket egentligen. Vi har kört på några vändor med bets. Visserligen stod det på förpackningen att man skulle vänta 12 h emellan men vi är inte mycket för att följa instruktioner. Ville ju egentligen ha bänken svart men det vrkar mer bli åt valnötshållet. Snyggt det med i och för sig (betydligt fräschare än bok i alla fall) och nu vet vi inte om vi vågar mixtra mer för nu ser det faktiskt helt ok ut. Får se när det har torkat om vi kör en vända till. Sen måste vi måla boklisterna vita så att de matchar också. Det som startar som ett litet projekt tar sig snabbt mycket större propotioner har jag märkt.

Var precis ute och vallade Alvin i vagnen lite så att han får lite längre sammanhållande sömn, hemma powernappar han bara i max 30 minuter. Igår sov han 2-3 h i vagnen fram till 15. Sen var han typ vaken till 11 och sov ändå ganska som vanligt hela natten (bortsett från att han var klarvaken och typ ville leka vid 5-snåret men det lyckades jag ignorera bort) och igår på eftermiddagen/kvällen var han sitt bästa jag någonsin, hur charmig som helst och det utan att sova på flera timmar. Konstigt, konstigt.

Eftersom potatisen inte direkt har gjort succe tänkte jag idag testa med 4-månaders gröt från Semper. Hoppas han gillar den och sen kan hålla sig lite nöjdare på matfronten nattetid. Har dock inte allt för höga förväntningar men det vore i alla fall kul om han ville svälja den istället för att spotta ut den. Ett steg i rätt riktning liksom.

Nu ska jag ut och kolla in köket igen. Det är lite som ett lotteri hur slutresultatet blir känner jag.

Publicerat: 2011-03-21 @ 16:34:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!