Babysimmat

Att simma var visst jobbigt. Kändes lite fjantigt när instruktören på babysimmet sa att den här första gången kör vi bara 15 minuter så att barnen inte blir för trötta. Så här i efterhand kan man ju tacka för det. Alvin älskade själva tiden i vattnet men shit vad trött han blev efteråt. Och grinig. Och ledsen. Och alldeles otröstlig. Då hade jag ändå laddat ordentligt genom att promenera i 45 minuter innan vi kom dit så att han var ordentligt utvilad och sen mat på det så att han skulle vara i bästa form. Man kan säga att det var ganska mycket jobb för 15 minuters bad men man måste väl börja någonstans antar jag och med tanke på hur han sparkade och sprattlade i vattnet är det inte konstigt att han blev trött. Det var ganska besvärligt efteråt att lyckas duscha och klä mig själv med en gallskrikande bebis i ett kaklat omklädningsrum. Det ekade friskt kan man säga. Tur att L var med så att hon kunde hjälpa till att hålla i honom några sekunder så att jag i alla fall slapp gå hem naken. Sen var ju hon så klart tvungen att ta hand om Isabelle som också var trött men betydligt nöjdare (dessutom är det ganska mer praktiskt med en bebis som kan sitta själv). När jag väl fått på Alvin overallen somnade han på typ 10 sekunder i vagnen och han sover fortfarande 2½ timme senare. Tackar i alla fall för att vi slapp olyckor i nya badbyxorna och ser trots allt fram emot nästa vecka.

Publicerat: 2011-03-17 @ 16:10:25


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!