Askungen

Idag har jag varit på promenad med min gamla klasskompis med 10 dagar äldre son och sen gick vi hem till henne och fikade. Så kul med en så jämngammal lekkompis och även om vi inte setts på hur länge som helst så är det ju ändå någon man känner och vet vem det är så det känns inte lika konstlat som jag kan känna lite inför föräldragruppen där man bara blir ihop parad med folk. Dessutom bor de bara 5 minuter bort.

Nu sitter jag i soffan (som vanligt), har precis ätit lunch och snart ska vi åka ut till mamma och pappa hela lilla familjen för att fira lillebror. Solen skiner (när jag promenerade var det minsann grått och pissregn) och tack vare att jag träffade henne redan vid 9 så känns det som om dagen rymmer så mycket.

I lördags tippade jag och P melodifestivalen. Jag var så säker på att vinna att jag gick med på världens jobbigaste pris (för förloraren). Tyvärr förlorade jag och denna vecka måste jag:
1. Ta hand om disken varje dag måndag-fredag
2. Dammsuga hela huset
3. Våttorka vissa golv som är i stort behov att våttorkas
4. Åka och panta. Låter kanske som en enkel match men jag överdriver tyvärr inte när jag säger att det är typ 20 pappkassar som står i garaget och väntar. Inte nog med att det känns lite jobbigt både tidsmässigt och praktiskt, jag kommer ju dessutom att känna mig som värsta lodaren när jag står där på Coop. Kanske ska jag ha Alvin i en sele på magen också så att folk verkligen kan tycka synd om oss.
5. Städa ur hela gästrummet i källaren så att det går att ta emot gäster. Steg 1 i det är att åka till tippen med alla hundramiljoner kartongsopor som fått sin hemvist där. Dessutom måste det städas på diverse vagnsdelar (2 sittdelar, en hårdlift), gammal skohylla, blöjhink som ej används, lite tvätt och ja, annat som hamnat i "rummet som ingen ändå ser så här kan vi förvara allt bråte som inte ryms i garaget".

Dessutom ska jag frivilligt börja titta på lite köksrenoverings grejer nu i veckan tänkte jag. Ingen vila, ingen ro. Känner mig lite som askungen. Men tänk vad skönt jag hade haft det om jag hade vunnit tippningen....

Publicerat: 2011-03-14 @ 15:01:27


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!