Om igår och om idag

Nu kan man väl konstatera att sommaren är utan att överdriva? Jag flyter lite bort här hemma, och har ni sett hur stora getingarna är i år? Groteska! Men jag vill egentligen inte alls klaga för det allra mesta med sommaren är ju helt fantastiskt.

Igår hade vi en superskön dag på Golfängarna med nationaldagsfirande och sen på vägen hem satte vi oss (jag, P, Alvin och P:s kompis med flickvän) på en Tapasrestaurang, El Toro, och käkade middag på uteserveringen. För det första är Alvin en exemplarisk restaurangbesökare, det kan vi helt klart göra om. För det andra är det mycket vitlök i tapas och jag får svårt att sova av det verkar det som och det är uppenbarligen inte heller bra för Alvins mage att jag äter för mycket av det men det är ju så fantastiskt gott! För det tredje jobbar det en rktigt sur-bitch på El Toro, hon måste nödvändigtvis klaga lite på allt men sen är hon nöjd så länge hon får sista ordet. Alla gästers (inklusive vårat) val av plats var helt fel till en början men "nja, det ska nog funka ändå". Det var inte en så bra placering av barnstolen "men nja, det ska nog funka ändå" (bara hon fått klaga lite). De fina menyerna (vanligt utprintat A4-papper i plastfickor) skulle vi dock hålla utom räckhåll "för de har ju så klåfingriga armar de små". För det fjärde var P:s kompis med flickvän en trevlig bekantskap, vi har aldrig tidigare umgåtts alla 4. Och för det femte är Tapas ofattbart gott!

Innan vi gick igår bytte vi till sittdelen på vagnen. Tidigare har vi bara testat sittdelen till bilvagnen men nu kändes det rätt även till vanliga Emmaljungan. Eftersom vi visste att vi skulle vara borta ett tag kändes det smart om Alvin kunde sitta bra när han var vaken i vagnen då han så klart inte sov hela tiden vi var borta. Succé blev det men han vill verkligen sitta rak i ryggen, känns ju som om han ska ramla framlänges nästan eller så hänger han väldigt avslappnat över ena sidan. Bara han är nöjd och säker så är jag nöjd.

Idag har vi bara uträttat lite ärenden, tvättat och hängt här hemma. Har haft ett litet samtal med min chef också men det var mest deprimerande så det orkar jag inte skriva om nu. P ska laga mat och försöka få mig på lite bättre humör och så får vi se vad kvällen har att erbjuda. Först av allt ska jag nog ta och ge den lekande sonen lite uppmärksamhet för han låter inte helt nöjd.

Publicerat: 2011-06-07 @ 17:24:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!