Sommaren är allt bra bra, det tycker jag!

Igår när det var dags att krypa till kojs så såg jag i spegeln att solen visst tar en del även i äppelträdens skugga. Åtminstone på axlarna när man sitter rakt upp och ner i samma position en hel dag. Nu vet jag det.

Igår avnjöt vi middag på verandan (var annars?) och efter det var det filmtajm. Vi är lite sena men nu har även vi sett The social network. Ganska fascinerande historia måste jag säga och den var riktigt bra. Sen sov jag ganska gott i ungefär 1½ h i stöten hela natten. Det är så ofta Alvin vaknar till nattetid. Eller snarare, det är så ofta han väcker mig nattetid. Själv verkar han hålla sig ganska sovande igenom gråten. Han rullar i sömnen över till mage. Så snart han rullar över på mage lyfter han upp huvudet och till slut blir det väl så jobbigt att ligga så att han börjar gråta. Då får jag lyfta upp och vända på honom och så somnar han om. Hur ska jag få honom att antingen ligga kvar på rygg/sidan eller få honom att ligga bekvämt i sovposition på mage? Det skulle troligen förbättra nattsömnen avsevärt och det skulle jag inte ha så värst mycket emot. Idag är jag trots allt ganska pigg dock. Tänk vad sol och värme kan göra!

Nu ska vi bege oss ut i trädgården och börja njuta av denna dag. En liten familjeutflykt väntar också och sen står det grillning på schemat. Sommaren är allt bra bra, det tycker jag!

Publicerat: 2011-06-04 @ 10:37:07


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!