God natt

Idag har Alvin gjort mig så där barnsligt stolt som man nog bara kan bli av sitt eget barn. Vi var förbi mitt jobb en sväng för att hämta ett nytt batteri till min dator och jag hade med mig lite jordgubbar och glass till mina ekonomi-kollegor som sitter och sliter med halvårsbokslut. Så vi fikade en stund och Alvin visade sig från sin absolut bästa sida, alla var helt betagna av honom och sällan har han fått så många komplimanger och leenden som idag (och då är han ju ändå rätt bra på att få sådant alltid). Mitt lilla älskade charmtroll. Att han just nu är helvild och inte alls så sugen på att ta natt som man skulle kunna önska får jag väl ha överseende med då. Igår var ändå ännu galnare.

När vi var på restaurangen gav vi Alvin lite yoghurt med banan och päron (japp, färdiga köpeblandningen från Nestle). Egentligen brukar han inte få sådan mat vid den tiden utan jag brukar amma men med tanke på var vi var och att vi hade en sådan burk i skötväskan så verkade det praktiskt. Det var det och han älskade det och slukad en hel burk. På vägen hem somnade han men vaknade när vi kom hem. Då var han helt speedad. Måste varit energi från frukten antar jag. Den är ju osötad men innehåller väl fruktsocker? Något var det i alla fall för det var som om han fått världens sockerchock. Han var jätteglad och sprallig, helt vild och skrattade åt allt. Så fort någon av oss tittade på honom började han asflabba och hunden var roligare än någonsin. Ganska skoj var det men man var lite matt när han till slut kom till ro och somnade för natten.

Nu har han faktiskt somnat här i soffan så dags att bära upp honom till sängen och ladda för natt. God natt!

Just det: testade välling (havre) igen idag. Han vägrar fortfarande. Hur kan något han slukat 2 dl av varje kväll i 1½ månad helt plötsligt totalratas?

Publicerat: 2011-06-28 @ 23:09:44


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!