Lyxiga dagen

Nu är jag bortskämd. Inledde visserligen dagen med att dammsuga hela entrévåningen men sen har det varit ganska mycket lyx för min del. Har dels hängt en del i trädgården och sen var det dags för riktig mammalyx. Fick ett presentkort på massage på Centralbadet när jag fyllde år i december och Alvin var alldeles ny och nu var det äntligen dags att utnyttjas. Så skönt och välbehövligt! Jag tog mig in till stan med buss men efteråt stod mina snälla killar utanför och väntade och så promenerade vi till uteserververingen vid Norra Bantorget och åt en god middag i solen. Alvin skötte sig utmärkt och det var så trevligt att vara ute på riktig restaurang och så skönt att det funkar så bra att ta med Alvin även om han blev lite rastlös på slutet. Efteråt tog vi bilen hem och så fick Alvin sin kvällsgröt ute på verandan och pappan och mamman fick lite gott att dricka i sista kvällssolen. Vilken perfekt eftermiddag och kväll!

När jag åkte in till stan åkte jag som sagt buss och jag skäms lite för att säga det men det var typ första gången på mer än ett år som jag åkte kollektivt. Kunde ju inte gå under hela hösten så då blev det bil överallt och med Alvin har jag inte riktigt vågat mig ut i kollektivtrafiken ännu. Efter att ha åkt bussen idag (utan Alvin ju) så har jag dock fått lite bekräftat att det varit rätt beslutat. Stället i bussen där man står med vagn var fullt (av 3 vagnar) redan efter typ 2 hållplatser (jag gick på vid startstationen) så när en fjärde barnvagn ville på så gick inte det utan hon fick glatt (?) vänta på nästa buss. Men vad är det som säger att det fanns plats på den bussen? Man kan ju få vänta hela dagen på en plats om man har otur. Nej, då tar jag nog hellre bilen även om det är lite svårt med parkering ibland. I den finns det ju dessutom AC och färre obahagliga svettiga människor så jag tänker nog fortsätta som tidigare, det är trots allt inte så ofta som jag ska så långt att jag inte kan promenera. Dessutom kände jag mig helt vilsen på bussen, det var någon slagt makapär längst fram som folk höll upp sina kort emot och så kom ett litet pling (på min tid vill jag minnas att man bara visade upp kortet för chaffisen). Och där kom jag med gammal skämsremsa och tänkte att jag kanske inte ens skulle få åka med men jag hade tur, den gällde visst fortfarande. Nej usch, inget för mig det där. Och då är jag ändå uppvuxen med kollektivtrafiken och med en far som till och med arbetar (och så alltid har gjort) på det stora lokaltrafikbolagets huvudkontor.

Nu ska jag sussa, hoppas på lite mer sömn än på sistone i natt. God natt!

Publicerat: 2011-06-27 @ 22:47:43


2 kommentarer
Postat av: Thereses Liv och Vardag

Vilken mammalyx med massage! Det är verkligen underbart skönt! Vad söt Alvin är när han gungar förresten! Molly fick gunga för första gången nu på semestern och hon tyckte det var väldigt roligt.

God natt! Kram

2011-06-27 - 23:09:31 | URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: Elinor- Matildas mamma

Jag håller helt med!! Åkte spårvagn en gång, å då blev vi ombedda att gå av på halva vägen hem för att en man med rullstol skulle åka med (å då stod vi på barnvagnsplatserna) så sen dess bojkottar jag allt vad kollektivtrafik heter. Å här i Göteborg är det fan inte billigare att åka kollektivt utan snarare dyrare. Så NEJ. Här tar vi bilen, som tur e har vi två.



Förlåt att jag inte har kommenterat på länge, jag har inte suttit med datorn å via iphonen är det bara skitjobbigt å kommentera. Men jag läser!!



Men nu fick jag upp datorn för att betala lite räkningar :) Hoppas att ni har lika fint väder som vi har idag! Solen skiner. Vi ska åka till ett par kompisar å deras barn. Ska bli trevligt, dock hade jag bara velat sitta på gräsmattan här hemma hela dagen.



Vad härligt det lät att låta alvin äta sin gröt ute!! Jag vill flytta NUUUUU!! :) Men men det är inte långt kvar till september.



Kraaam på er!

2011-06-28 - 09:38:59 | URL: http://redishfox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!