Presentshopping och matprat

Idag har vi inte haft mycket alls för oss. Jag har varit på en liten shoppingtur och dels köpt 3-års present till Alvins kusin som fyller år imorgon och som ska firas på midsommar och så har jag köpt present till P:s bästa kompis lilla nyföding. 3 dagar gammal är han nu och vi hoppas att snart få komma och titta på det lilla underverket. Eller så liten är han inte, 4,3 kg, alltså mer än 1½ kg mer än vad Alvin vägde när han kom men han kommer ju att se pluttig ut i jämförelse med Alvin. Vi får se när det blir av att få komma och titta men nu är vi i alla fall redo och kan komma på sekunden när de väl bjuder in oss.

Lite nytt på matfronten har vi här. Idag tänkte jag vara snäll och bjuda på Västkustgryta till lunch. Det har Alvin tidigare ätit med god aptit och jag förväntade mig inget annat idag. Han verkade tycka att det smakade så illa att han fick kväljningar. Det gick verkligen inte att få i honom ens en sked och han skrek i panik och vred hela ansiktet i avsmak. Skumt hur det kan ändras för det har som sagt gått ner utan minsta problem tidigare även om jag ju hört att just fisk kan vara lite knepigt. Sen har vi dessutom haft lite vällingproblem de senaste kvällarna. Han vill helt enkelt inte ha. Vi har testat olika sorter (och blandat i olika mycket havre- respektive majsvälling), testat vid olika tider och idag testade jag med mugg istället för flaska. Vill inte ha längre. Hur kommer det sig, han har ju tidigare klunkat i sig och han borde ju vara hungrig när han bara ammat lite sen klockan 1 typ? Idag testade jag lite gröt efter vällingförsöken och det var inte heller helt enkelt (det slukar han snabbt till frukost så det är inte smaken) men med lite lite fruktpuré på toppen så fick jag i honom en hel portion. Så varför dessa problem på kvällen? Om han ska bli mätt utan välling eller gröt på kvällen måste jag amma typ en gång i timmen känns det som och han vill ju dessutom ha mat flera gånger på natten då. Så synd att man inte riktigt kan berätta för honom att det är för hans eget bästa han borde äta ordentligt. Inte är det lätt det här med maten alltid.

Nu ska vi se om filuren kan komma till ro för natten efter att vi precis bytt bajsblöja. Den förklarade ju i alla fall varför det inte gick att somna nyss...

      
Skoj i hoppgungan.

Publicerat: 2011-06-22 @ 22:28:04


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!