Loppat

Aldrig är man visst riktigt nöjd. För igår och i förrgår klagade vi över att det var så varmt och kvavt. Idag är det mulet och kallt och det är ju verkligen inte kul! Hur som är jag glad åt att vi utnyttjade de senaste två dagarnas riktiga högsommarväder till max. Mycket trädgårdshäng har det blivit, en del grillning, massa bad i poolen för Alvin, promenad in till centrum för glass i kvällssolen igår (det går faktiskt utmärkt att ta med Alvin även på kvällsaktiviteter och det är så mysigt!) och sen avslutades kvällen på bästa sätt med bland annat mys på verandan efter att solen gått ner och det var lite svalare.

Igår var vi på loppis lite längre ner på gatan. Jag har ju varit på loppis tidigare men aldrig handlat något och jag har inte riktigt förstått allas lovord över det hela. Har, lite materialistiskt som jag är, haft svårt att se tjusningen i gammalt och använt men nu börjar jag ana... För ynka 80 kr kom vi hem med 11 blå duralexglas, 1 fin turkos liten mjölkkanna samt en gunga till Alvin. Det är ju helt fantastiskt, allt ser ut som nytt och gungan är jag mest nöjd med. Glasen fick följa med mest för att det var så många och vi har haft lite problem med att vi mest haft en massa udda glas, nu kan vi duka lite enhetligare. Gungan sattes upp av P och hans far i ett av våra äppelträd direkt när vi kom hem och är redan invigd. Mycket populär. Alvin hade ju testgungat hos mina föräldrar tidigare med gott resultat så jag har tjatat på P att vi ska köpa en och så bara dyker den upp så där, på vår egna gata utan att vi behöver leta runt i affärer och så billig dessutom. Perfekt!

Vad dagen har att erbjuda vet vi inte riktigt ännu, det är som sagt ganska trist ute men det ryktas att det ska klarna upp. En tvätt är igång och jag funderar lite på att testa om frissan har någon dropin-tid till mig nu på eftermiddagen. Skulle VERKLIGEN behöva klippa bort typ 5-10 cm slitna toppar så kanske det kan bli någon ordning på trollburret.

Alvin ser just i detta nu lite obscen ut. Han har en sån där traditionell leksak, en gul plastpinne med vit platta under som man lägger massa färgade plastringar runt så att det blir som en kon. Han har nu lyckats skruva loss själva pinnen från bottenplattan och ligger och försöker få in så mycket som möjligt av pinnen i munnen. Tror han upptäckt att det blir en massa olika spännande ljud beroende på hur långt in han har pinnen och hur han rör den men det ser lite ut som något annat... Det händer så mycket just nu, han rör sig fort som tusan och allt mer i krypställning, rumpan tar sig sakta uppåt och han låter hur mycket som helst med en massa olika ljud. Favorit just nu är att bröla jättemörkt och det blir extra skoj när vi skrattar åt det. Och imorgon blir den där underbara filuren 7 månader. Kan inte fatta hur tiden funkar. Den går så fort men samtidigt hinner det ju hända så mycket hela tiden. Men mer om det imorgon när det är dags att sammanfatta vår stora lilla 7-månadersbebis sysslor just nu. Nu ska jag dyka ner på golvet och se vad han vill hitta på för skoj idag!


Lek med stor och knottrig boll är kul! I bakgrunden leksaken jag försökte förklara.

Publicerat: 2011-06-12 @ 12:18:45


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!