Jobbigt?

Grattis till mig idag igen. Eller nåt... Har i alla fall fått reda på vad som väntar mig i höst när jag börjar jobba halvtid. Blir lite avancemang mot innan så det känns spännande. Men känns väldigt skumt att tänka att jag alltså ska börja jobba om mindre än 3 månader. Fast när jag tänker så måste jag ju påminna mig om att det hela också innebär att jag får vara hemma i ett helt år till. Hoppas att det kommer innebära det bästa av två världar. Jobba och få använda hjärnan på lite mer avancerat vis 20 timmar per vecka och sen resten av tiden med min älskade unge. Förhoppningsvis leder upplägget till att man uppskattar respektive sysselsättning ännu mer. Och som sagt, tänk er vilken lyx att få vara hemma ända till efter nästa sommar. Även om det "bara" är på halvtid. Och tänk vilken lyx att få komma tillbaka och göra något nytt och spännande. Som ni hör försöker jag peppa mig själv lite. Alltså detta är ju vad vi kommit fram till är bäst för oss och det är en väldigt lockande tjänst. Bara det att jag som sagt får en del ångest av att det är redan i september. Men tänk, tänk, tänk på att en del bara är hemma så kort tid allt som allt. Jag får ju ett helt år till med Alvin och han hinner bli hela 1 år och 9 månader innan det blir dagis dags. Det kommer bli bra det här. Det kommer det. Eller hur?

Publicerat: 2011-06-22 @ 21:15:50


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!