Internationella städdagen

Denna dag har jag utnämnt till städdag. Så städat har jag gjort. Varenda liten vrå av huset. Eller nej, det finns säkert massa vrår jag har missat men jag har i alla fall tagit städningen ett steg längre än jag brukar och även våttorkat golven. Nu när Alvin flänger runt på golven känns det på något sätt snäppet viktigare att inte ha stora dammråttor och fläckar överallt. Allt ska ju som bekant in i munnen och jag vill hellre att han blir mätt på annat än skit. Första delen av städningen klarade jag av under förmiddagen tillsammans med Alvin. Han sov en liten stund men mest var han vaken och låg själv och lekte på sin matta eller satt och kollade på mig från sin stol. En liten sväng när vi var nere i tvättstugan så satte jag honom faktiskt i tvättkorgen och där satt han ganska bra men lite förvånad. Första gången. Andra gången lyckades han på något vis ställa sig upp i tvättkorgen med kanterna som stöd men då kändes det som om den inte blev helt stabil och säker längre så så länge varade den smarta idén. Efter lunch tog P med sig Alvin på en promenad. Nu har jag städat klart och så konstigt det känns nu då. Alldeles tomt här hemma. De kan gott få ta och komma hem nu. Saknar mina killar ju och ikväll är det fotboll på schemat för mig så måste ju hinna fylla på dosen lite tills jag ska iväg. Knäpp man är. 2 timmar själv borde väl egentligen vara ganska skönt men det känns som sagt mest bara tomt och ensamt. Måste kanske öva på den biten lite.

Har för övrigt uppdaterat gårdagens 7-månaders inlägg lite. Idag har vi inte bara hunnit med att städa (och ställa oss upp i tvättkorgen). Alvin har också för första gången satt sig upp själv från liggande. Tyvärr missade jag detta, det är P som återberättat men det förvånar mig inte. Han klättrar liksom på allt numera och allt går i en sådan rasande fart (både utvecklingen och hans sätt att ta sig framåt på) att jag inte skulle bli förvånad om han helt plötsligt försvann ut genom dörren springandes. Eller jo, det skulle jag förstås bli men ni fattar ju grejjen. Vart tog lilla bebisen vägen liksom?

Publicerat: 2011-06-14 @ 15:41:40


1 kommentarer
Postat av: Thereses Liv och Vardag

Grattis till Alvin också! Det gäller verkligen att hänga med i svängarna för nu går det rasande fort känns det som! Vad roligt att Alvin också sätter sig upp själv nu, du får säkert se det snart du med. De har ju en tendens att repetera en sak väldigt många gånger när de väl har lärt sig :) Den "lugna" tiden verkar vara förbi, nu gäller det att ha ögon i nacken! Ha en fin kväll! Kram!

2011-06-14 - 20:47:59 | URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!