Äntligen

Idag har jag och Alvin äntligen fått träffa L och Isabelle igen. Vi som är vana att ses minst en gång i veckan hade inte setts på nästan en månad eftersom L jobbar juni och juli. Så härligt att ses igen och barnen gillar varandra. Nästa gång får det dock bli hemma hos någon av oss så att de verkligen kan leka tillsammans. Idag valde de egoistiska mammorna att det var dags för lite REA-shopping och det var stundtals två ganska rastlösa barn. Blev en del fynd både till mig och Alvin samt födelsedagspresent till min bror. Inte att förglömma, idag har jag för första gången serverat Alvin lunch ute bland folk och det gick riktigt bra. Lite kladdigt blir det så klart alltid när filuren ska äta men det var i alla fall helt ok och jag ska nog våga mig på det igen. För övrigt, när vi ändå är inne på mat så är vällingen nu helt nerlagd. Han vägrar. Så då orkar jag inte tjafsa utan nu har det bjudits på gröt vid 8-tiden istället tre dagar i rad och det verkar funka. Sen får vi väl testa välling igen om ett par veckor, han har ju gillat det i en och en halv månad så vore ju skumt om det aldrig mer uppskattas. Liten nackdel med gröt som ju liksom inte kan ges liggandes i pyamas på samma sätt som välling men i övrigt funkar det ju ungefär lika mättnadsamässigt.

Är lite snurrig med dagarna men imorgon är det visst ny vecka och imorgon bjuder på lite lyx för min del. I övrigt är veckan ganska öppen för förslag och jag hoppas på mycket sol och värme så vi kan börja hänga i trädgården igen.



Så här kul kan man ha det i trädgården.

Publicerat: 2011-06-26 @ 20:49:58


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!